söndag 23 maj 2010

Förvirrade sinnen

Förvirrade sinnen, inte att förväxla med sinnesförvirring. Men såna har jag haft idag. För det första för att jag har jobbat idag när så många andra varit lediga. Det sprider sig en viss stämning på jobbet då, ett lugn, en "före"-känsla som lurade mig att tro att det var fredag. Känns ju lite tufft när det bara är måndag.

Sittande inne, tittande ut på det vackra vädret skapade förvirring nummer två. För när jag väl kom ut var det inte sådär sommarlikt ute som det såg ut inifrån. Det var lite kyligt och den kalla vinden fick mig att tro att det var höst.

Upprepar för mig själv: Det är måndag och vår. Vår och måndag.

Imorrn är det tisdag.

4 kommentarer:

  1. Tisdag är snäppet bättre än måndag.

    SvaraRadera
  2. Ja nog var det kallare idag. Och blåsigt värre. men jag hade tur, det var medvind när jag cyklade hem över Skanstullsbron. Så en ganska bra dag trots att det är måndag.

    SvaraRadera
  3. Det är Annandag Pingst också. Man skulle egentligen varit ledig.

    SvaraRadera
  4. För min del kvittar det att det inte är röd dag längre, Tycker bytet var rätt så bra jag. Här har det också varit småkyligt idag, men när jag min kusin precis skrev på fb att det snöar i Norge just nu så får jag väl anse att det är helt okej här ändå.

    SvaraRadera