lördag 1 maj 2010

Förstamajtåg

Inga förstamajtåg har jag sett. Det var ont om dem när jag tog en promenad förut. Men jag såg människor som spelade boule, ungar som spelade fotboll, folk som sprang, gick och cyklade. Och bangolfbanan hade öppnat.

Jag måste hitta mig en superbra väska. Som det är nu så får jag välja om jag vill ha bok eller kamera med mig. För boken får inte plats i kameraväskan och kameran inte i handväskan. Och jag vill inte bära två väskor. Visserligen har jag en svart Kånken som skulle räcka men då känns det som jag är på långväga utflykt eller på rymmen.

Vet ni vad som är 3 meter långt och luktar hembränt, förresten?

7 kommentarer:

  1. jag har inte heller sett några 1majtåg - ont om dom på långpromenaden i skogen! Men boule mm är inte riktigt aktuellt här idag! Kallt!
    Förresten - lät som en god meny på valborg!
    Ha en bra lördagkväll!

    SvaraRadera
  2. Det är väl nåt förstamajtåg i nån liten håla förstås? Stadium brukar ha bra väskor, köpte en dataväska där en gång av märket Nike. Den gillar jag. Men det fanns väskor för fler ändamål där. Slit- och regntåliga.

    SvaraRadera
  3. hahaha förstamajtåget där jag bor ;)

    SvaraRadera
  4. Bra tips, ska kolla där.

    Va? Bor du i Pajala Mofsan? :-p

    SvaraRadera
  5. Mofsan joråsåatt2 maj 2010 kl. 15:53

    ja nästan...;)

    SvaraRadera
  6. Äsa: Förstamajtåget i Pajala!

    Mofs: Nä, för det är Tornedalen och där bor du inte! Men du snackar väl stenkast förstås.

    SvaraRadera