lördag 1 maj 2010

Första dagen i maj

Då var ännu en helgkväll över, skönt. Och märkligt nog känns det som en långhelg även fast jag jobbade lika länge som vanligt i går. Känner mig lite pigg faktiskt. Hoppas det håller i sig.

Gjorde fläskfilé med örtfyllning och klyftpotatis till middag. Till förrätt bresaola med rostade pinjenötter, lagrad parmesan och olivolja. Och till efterrätt min favoritbärblandning med kesella med jordgubb-limesmak. Riktigt smarrigt alltihop.

Sen hade jag lektion i facebook med syrran och vi kollade även lite på mitt släktforsknings- program. Vi har nämligen en plan att åka till några av våra anfäders boställen i sommar.

Katterna är snälla. Ligger mest och stirrar. Den svarta ligger precis bakom datorn och framför högtalarna.

7 kommentarer:

  1. Vad kul, blir det en sverigeturné eller måste ni utanför rikets gränser?

    SvaraRadera
  2. Det blir en mini-tour troligen enbart i Södermanland.

    SvaraRadera
  3. hehe vill du ha resetips så hör av dig på mailen

    SvaraRadera
  4. Mums, va gott det låter. Kan du inte bjuda mig på middag någon gång?

    SvaraRadera
  5. Min skicklighet består av att beskriva saker så det låter bra! :-)

    SvaraRadera
  6. Som sagt, nog beskrev du det så det vattnades i munhålan alltid. Gick det bra med syrran?

    SvaraRadera
  7. Jadå, det är inte alla dagar vi "bråkar". :-)

    SvaraRadera