måndag 31 maj 2010

Fakturor & köttbullar

Efter att ha insett hur mycket onödiga papper jag har så har jag äntligen börjat anmäla mig till e-faktura. Jag tar dem en efter en vartefter räkningarna kommer och än så länge har det funkat jättebra, de kommer till brevlådan i min internetbank. (eller ska komma iaf, har inte hunnit få någon än). Så skulle jag anmäla mig hos Vattenfall, de som äger elnätet som min egenvalda leverantör använder. Då blev jag sådär irriterad som jag kan bli när saker är, i mitt tycke, korkade. För tro inte att de skickar fakturorna till bankens e-brevlåda som alla andra företag. Nä, där måste man skaffa en e-brevlåda hos Posten och sen får man gå in där och göra så att de vidarebefodras till banken. Så idiotiskt. Hur svårt kan det vara att göra det enkelt? Så då sket jag i det. Dessvärre har de förkortat betalningstiden till 14 dagar dessutom och med tanke på det hade det ju varit praktiskt att slippa vänta på pappersposten. Puckon!

För övrigt kan jag meddela att jag är tvärmätt. Gjorde köttbullar till middag och åt med gräddsås och lingon. Och skalpotatis. :-) Skulle kanske inte ätit de där två sista som fullbordade dussinet. Och om ni tycker jag är knäpp som räknade köttbullarna så var det för att det skulle vara enklare att dela upp dem portionsvis och lägga i frysen.

4 kommentarer:

  1. E-faktura är grejen tycker jag. Vattenfall behöver jag inte befatta mig med och hittills har allt varit enkelt.
    Köttbullar med gräddsås, gud så gott!

    SvaraRadera
  2. Jag insåg nu att jag är väldigt hungrig och jag tycker om e-faktura. Mindre risk för bortslarvande

    SvaraRadera
  3. Jag får mina räkningar till min e-mail, väldigt praktiskt tycker jag. Och så får man rabatt när man betalar via nätet :-) Fiffigt på alla sätt och vis!
    Köttbullar är gott! Undrar när kiwisar ska fatta att lingonsylt är något livsnödvändigt, och börja importera det? Abbas sill kan man få tag på, men inte kaviar och lingonsylt... Vad är det för fel på detta land :-)

    SvaraRadera
  4. Mmmm, hemmagjorda köttbullar. GVG! (Dvs Gud så gott!).

    SvaraRadera