lördag 29 maj 2010

Nys

Varför nyser man egentligen när man är förkyld? Är det för att snoret ska bli lättrinnande och rinna ut eller är det för att något i näsan blir irriterat och försvarar sig? Nåja, oavsett så nyser jag hela tiden, kanske ska räkna? Är säkert uppe i minst 15 gånger redan. Fast jag mår inte så dåligt, bara lite tung i huvudet och lite svag huvudvärk. Det som är tråkigast är att eftersom jag är förkyld så vill inte min förstfödde träffa mig i helgen. Vilket jag förstår eftersom han ska ska springa Sthlm Marathon nästa helg.

Är sugen på att lyssna på lite ny musik och söker lite planlöst i Spotify men hittar inget. Sätter på förra veckans Tracks istället.

Your lipstick stains
on the front lobe of my left side brains

Skrattade åt mig själv nyss när jag fick syn på min spegelbild, har inte borstat håret utan bara satt upp det med en klämma, jag såg ut som ett vildsint troll!

4 kommentarer:

  1. Nysningar är lite utav en skön obehaglig irriterande känsla kan jag ju tycka. Framför allt när man nysigt många gånger efter varandra.
    Hmm ska man behöva borsta håret också? Tur då att jag inte kollat mig i spegeln idag hahaha

    SvaraRadera
  2. Mmmm... gillar din blogg. Alltså gillar jag dig!

    SvaraRadera
  3. Lennart: Åh, trevligt! Välkommen hit!

    SvaraRadera