söndag 23 maj 2010

Vått hår


Började dagen med att tvätta håret. Eftersom morgonen var kort så satte jag ett band om det medan det fortfarande var blött. Åkte in till stan och träffade min unge kompis vid Södertorn. Det var DN som hade evenemanget "Stockholm från ovan", där man fick gå upp i höga torn och på tak. Han och jag var "under jord" tillsammans i höstas. Det är roligt att gå med någon som är entusiastisk och tycker det är lika roligt som jag. Efter Södertorn tog vi bussen till Erstaterassen där vi tog en fika. Sen var det gamla KF-husets tak som gällde, i höjd med Katarinahissen. Han hade aldrig varit uppe Kaknästornet så dit gick nästa resa. Han visste mycket om området runt omkring och det var roligt att höra. Sen hade vi tänkt hinna med Konserthusets tak men när vi kom dit hade sista turen redan begett sig upp, så vi fick ge oss.

Det regnade till och från hela dagen och lusten att fotografera var inte så stor. Och utsikter är oftast mycket bättre i verkligheten än på bild. Ett tag stod vi under en markis vid Norrmalmstorg när regnet störtade ner och bildade bubblor i vattenpölarna. När jag kom hem var mitt hår fortfarande dyblött och det har inte torkat riktig än, fast jag släppt ut det.

7 kommentarer:

  1. Sitter och försöker se nåt igenkänt, men ger upp. Jag går ju trots allt vilse redan på Centralen hahahha

    SvaraRadera
  2. Det är inte så lätt, det är Gamla Stan, sett från Söder. Skeppsbron till höger om husen och Kornhamnstorg till vänster.

    SvaraRadera
  3. Eftersom jag vet hur tjockt (och fint) ditt hår är så är jag inte ett dugg förvånad att det inte torkade på hela dagen. Sånt hår hade jag också när jag var i tonåren. (Vilket ju inte du är, men nästan?)

    SvaraRadera
  4. Det låter som en mysig dag. Själv försöker jag hämta mig efter huliganinvasionen. Du måste ha väldigt tjockt hår! Mitt torkar på en kafferast! Tyvärr.

    SvaraRadera
  5. Jag gillar också utsikter och är ruggigt avundsjuk på allaa som åkt upp med kulan på Globen. Inklusive Maken som passade på när inte jag var med. Snudd på otrohet, tycker jag.

    SvaraRadera
  6. Vilken helt fantastisk dag du verkar ha haft.

    SvaraRadera
  7. Vad skoj det låter. Skulle också kunna tänka mig att se Sthm från takhöjderna.

    Och du, regn ska visst vara bra för håret... ;)

    SvaraRadera