onsdag 12 maj 2010

Veckovill

En onsdag som är som en fredag och en torsdag som blir som en söndag. För jag är ledig imorrn men jobbar på fredag och då måste det väl bli så? Hade ingen aning om att det var helg, ibland är jag hopplöst okunnig. Men blev varse det vid lunchen idag. Jo, jag har väl vetat men liksom glömt bort det.

Sen funderar jag på om man kan bli referensgivare, som yrke? Hade lovat en fd kollega att vara en sån och det var så roligt! Tänk att få rabbla upp allt positivt man kan komma på om en person och på frågan om förbättringspotential svara; jag kan inte komma på något. Det var en trevlig person som ringde och jag blev glad själv över att få vara positiv. Så mycket är så självklart negativt runt mig på jobbet att det där blev en riktig kick. Att hon, som jag pratade om, gick vidare till intervju var grädde på moset.

Nä, nu ska jag leta lite efter Matilda, född 1850 i Strängnäs. Kan hon vara syster med min morfarfar eller är hon mamma? Det skiljer 19 år så det är hugget som stucket. Jag dök på henne av en slump och eftersom efternamnet är ovanligt så borde de vara släkt.

5 kommentarer:

  1. Just nu är jag bara så himla trött på mig själv och mina ointressanta ord! Varför håller jag på och babblar rätt ut i rymden egentligen? Märkligt tidsfördriv ... Vi får se om jag kan hålla mig ifrån detta ett tag eller ej ...

    SvaraRadera
  2. För att rymden befolkas av människor av kött och blod som gärna läser dina ord?

    SvaraRadera
  3. Jag har redan referenter (heter det så?), annars hade jag ju kunnat anställa dig. ;)

    SvaraRadera
  4. haha, jag har gjort samma slags inlägg idag; om dagvillheten alltså:)

    SvaraRadera
  5. Det är bara att fortsätta att ge goda referenser till din omgivning, varje dag. Snygg kappa, läcker häck!
    När man pekar ut det goda i andra, pekar man ut det goda i sig själv. (och tvärtom....)

    De positiva omdömen du ser i mig, är ärligt sagt samma jag skulle säga om dig: Innovativ, serviceminded, bra på att se människor osv.
    (ja jag har självklart sparat sms:et som en lyckobooster för rainy days :)
    Love you babe! <3

    SvaraRadera