lördag 8 maj 2010

Full rulle

Äntligen kom den där dan. Den där dan med fullt energipåslag, utan uppehåll och full rulle.

Somnade tidigt igår och vaknade tidigt idag. Väntade på att syrran skulle ringa och säga att hon var på väg till mig för att hämta katterna. I den väntan tog jag tag i min pappers&räkningsbunt. Jag ska inte tala om hur gammal den är för då skäms jag. Men nu gjorde jag det. Sorterade saker som jag behöver ha koll på för sig och annat för sig. Dammade lådan. Städade hela skrivbordet. Plockade både här och där. Tvättade ett antal maskiner. Så kom syrran och vi fikade och pratade. Hon hade köpt present till mig för att jag kattvaktat.

När hon gått dammsög jag. Att dammsuga bort katthåren på Cs säng tog en kvart, bara det. Dammsög överallt. Torkade golv. Överallt. Svetten tillrade nedför pannan och längs hårfästet.

Lagade en fjärilskotlett och rostade rotsaker. Städade toan. Tvättade håret. Så först nu har jag satt mig ner. Känner mig osannolikt nöjd. Åh, så nöjd jag är!

7 kommentarer:

  1. Skönt att du nöjd Maj för det borde du vara efter allt det du fick gjort.

    SvaraRadera
  2. Måste också säga lycka till imorgon. Du kan ju låtsas att jag sitter och vinkar till dig.

    SvaraRadera
  3. Å vad skönt nöjd det där lät:)

    SvaraRadera
  4. Nu sitter jag där och vinkar till dig

    SvaraRadera
  5. Vet i fan det. Långt ifrån lika rar som de som verkligen kom dit.

    SvaraRadera
  6. Johodu! Rarare, skulle jag vilja påstå även om de inte heller gick av för hackor.

    SvaraRadera