tisdag 25 maj 2010

Två möten och sextio bullar

Mötte en sympatisk man på jobbet idag. Han hade ett jobbärende till mig men blev kvar en stund och pratade om gamla tider eftersom vi båda är både gamla i gården och gamla! (härlig mening det blev) Jag har lagt av mig helt och det är möjligt att han var lite intresserad, iaf såg jag att han sneglade efter vigselring och pratade lite halvpersonligt sådär. Men som sagt, jag har aldrig varit bra på att fatta om någon flirtar med mig, det brukar vara andra som påpekar att de gör det. Själv tror jag bara de är allmänt trevliga. Svårt det där. Blir ofta själv "beskylld" för att flirta när jag verkligen inte gör det, utan bara är trevlig. Fast jag gillar att flirta. Väldigt. Men det är länge sen jag gjorde det, inte ens våren har frammanat lusten till det. Det var det första mötet det.

Sen träffade jag en som jag var vän med när våra barn gick på samma dagis. Så härligt! Vi möttes av en slump i en mataffär och nog blev vi stående en halvtimme och pratade. Kramen när vi skildes var sådär varm, lång och äkta att den kommer värma mig inombords länge.

Sen bakade jag 60 smörbullar.

Och nu har jag ont i halsen. Kan man verkligen få det av bullbak?

10 kommentarer:

  1. Du åt väl inet alla 60 bullarna själv! :-) Härligt med flirtar, jag flirtar gärna, det piggar upp vardagen lite.

    SvaraRadera
  2. Min yngsta dotter säger att jag inte ser sådana signaler heller, det finns inte i min tankesfär att någon eventuellt flirtar med mig.

    SvaraRadera
  3. Singlis: Nä, men två har jag smällt i mig. Och gjort en påse att ta med till jobbet imorrn.

    Magica: Visst är det märkligt? Att man kan sortera bort det sådär bara.

    SvaraRadera
  4. Vem vet om mannen kanske kommer tillbaka i ett nytt ärende inom kort. Då får du kolla lite extra efter signaler. Kanske behövs det inte heller om han direkt bjuder på en kopp kaffe. Eller får du göra slag i saken och vara den som bjuder.

    SvaraRadera
  5. Suzan: Ja, det är härligt. Och du fick väl ett par idag du med, om jag förstått saken rätt. :-)

    Mea: Äh, såå intressant var han inte. Tror jag.

    SvaraRadera
  6. Så vad krävs för att du ska förstå? Raka puckar?

    SvaraRadera
  7. Åh, vad spännande tycker jag - med flirteriet alltså. Men ont i halsen av bullbak, nä, det tror jag inte.

    SvaraRadera
  8. Våren har ju varit lång och kall, kanske flirtandet kommer igång nu när värmen (förhoppningsvis) kommer?! Smörbullar, man kan nog få mer ont i magen tror jag. Om man åt alla 60. Gud så gott med bullar!

    SvaraRadera
  9. Åsa: Ja, helst! Det är enklast så. Annars sorterar min låga självkänsla bort det.

    Speja: Nä, det är nog dags för en förkylning, var år och dag sen jag hade någon.

    Cina: Så kan det nog vara, bristande värme. Och jag åt bara två!

    SvaraRadera