tisdag 18 maj 2010

Först - Sen - till sist

Först - Var jag riktigt duktig på jobbet, min kollega har semester några veckor så jag har hennes jobb också. Känner mig nöjd med det jag hinner med och det jag löser utan att kunna saker i detalj.

Sen - Var jag riktigt duktig igen och handlade, var på apoteket, köpte pyttesmå pajformar (så jag kan göra rabarberpaj till bara mig) och var in på stadsmissionen och köpte en liten låda. Tog en fika på deras uteplats också. Sen var jag in på världens bästa färghandel och köpte bl.a. en "vit polersvamp" inför nästa duvning med bardisken.

Till sist - Blev jag så svettig. Jag åkte hem och duschade och tänkte gå ut och njuta av solen på bänken. Men nu mår jag lite illa så det blir inget av med det. Det är ytterst sällan jag är vare sig förkyld eller sjuk på några andra sätt än mina kroniska så det känns ovant. Men det går väl över om en stund. (tyck inte synd om mig!)

3 kommentarer:

  1. Jag är inte den enda märker jag som inte vill bli tyckt synd om. Kanske andades du in lite för många ångor i färghandeln eller så var fikan inte i friskaste laget.

    SvaraRadera
  2. Eller så var det lådan jag köpte, den luktar lite mysko. När jag gjorde ren den (känns äckligt annars när den är second hand) så luktade den tjära och färgade gult. Kanske får köpa klarlack och "försegla" den med.

    Kunde äta så småningom och nu mår jag bra. Har lite "distans" i huvudet bara så jag ska nog knoppa nu.

    SvaraRadera
  3. Ja då kan det ha varit ångor ändå. Dessutom är det väl inte helt ovanligt att folk blir småförkylda på försommaren? Plötsligt kommer värmen man väntat på så länge och då blir man sjuk.

    SvaraRadera