torsdag 12 augusti 2010

Bokcirkel & Tandborstdöd

Första bokcirkelträffen för säsongen idag. Vi satt ute, det var jättehärligt! Vi var inte lika många som vanligt, alla har liksom inte kommit igång än. Vi hade läst Casanovas kvinna och jag gissar att Åsa är nyfiken på vad vi tyckte. De flesta tyckte den var intressant och gav en inblick i ett område som många inte ens visste fanns. Ingen tyckte den var dålig, någon tyckte språket kunde varit bättre. Eftersom vi inte var full styrka så saknas någras åsikter men sammantaget fick den väl godkänt.

Sen var det det här med tandborsten. Jag har en eltandborste som jag haft i säkert 15 år. Helt plöstligt började den intervallborsta, på - av, på-av. Tog lite längre tid än vanligt att borsta då. När jag skulle stänga av den så gick det inte! Så jag rullade in den i en handduk och så fick den ligga och brumma för sig själv till batteriet tog slut. Så nu är prio ett att köpa en ny. Att borsta med vanlig tandborste är ovant och det känns inte alls som att tänderna blir lika rena.

Har inte kollat efter kometskuren som väl pågår som bäst nu där det är molnfritt. Kom inte på någon bra plats med sikt mot nordost och förresten är det typiskt en grej som inte är så rolig att göra själv. Så det blir sängen istället så jag förhoppningsvis går upp när klockan ringer imorrn.

6 kommentarer:

  1. Det där med eltandborste är nog inte riktigt min grej för jag borstar med den som vanligt ändå. Som jag sa så blir det ingen kometskur här nere heller. Hade sett fram emot att sitta i trädgården och titta mot himlen men å andra sidan har jag annat på himlen just nu att titta på istället.

    SvaraRadera
  2. Kometskur? Missat nåt, ser jag... Håller med angående eltandborste, man blir inte "ren" om man borstar med en vanlig. På resor tycker jag alltid att jag är ofräsch i munnen. Ska skriva upp boken på min lista! Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Å vad kul!
    Tusen tack för att ni valde den.

    SvaraRadera
  4. Åh så roligt att du är med i en bokcirkel! Jag måste nog starta en också. Vad gillade du Casanova då? Är den läsvärd?

    SvaraRadera
  5. Jag har också precis läst Casanova! Jag tyckte om den. Jag kunde känna igen mig i en del trots att jag inte har samma problembild som den hon beskriver. Djupt mänskliga beteenden skulle jag vilja påstå.

    SvaraRadera
  6. Min tandläkare och jag håller med dig. Man kan inte borsta lika effektivt med en vanlig tandborste.
    Kometskuren kunde ingen se här. Det är supermulet.

    SvaraRadera