fredag 6 augusti 2010

Glömma

Faktiskt har jag ännu inte drabbats av den stora glömskan. Inte den mittimellan heller, möjligen den lilla. Miniglömskan.

Det finns ett tillfälle när jag är rädd för att glömma. När jag tränar på morgonen. Då tar jag nämligen på mig träningskläderna hemma och lägger kläderna jag ska ha på mig på dan i väskan.

Trosor
BH
Kjol
Överdel

Tänk om jag skulle glömma något. Det bästa vore om det var trosorna i så fall, de kan jag ju klara mig utan. Det näst bästa BH:n för jag skulle nog stå ut med den något svettiga tränings-BHn. Överdel skulle vara rätt jobbigt, mörkblå ful t-shirt skulle kännas otrivsamt. Det allra värsta vore om jag glömde kjolen. Gå i Cs gamla träningsbyxor med hennes initialer på sidan, nä, där är gränsen passerad för länge sen. Skulle det hända, åkte jag hem.

Men jag hade allt med mig, i morse med.

Har tänkt skriva det här inlägget flera gånger, och nu när frk tjatlund skrev om både glömska och BH så blev jag påmind... Glömsk? Jag?

3 kommentarer:

  1. Haha, tur för dig att du har hjärnan i behåll.

    SvaraRadera
  2. Vad var det du sa att du skulle komma ihåg???

    SvaraRadera
  3. Jag är också rädd att jag ska glömma kläder när jag tränar. Och det har hänt. En gång när jag glömde träningsbyxorna jympade jag i långkalsonger.

    SvaraRadera