tisdag 3 augusti 2010

Hemlig herrtoalett

Efter jobbet tränade jag och på vägen hem åkte jag in på macken och köpte en liten latte och en kanelbulle. Passade på och köpte den där litern mjölk jag gick miste om igår också.

Vid löparspåret finns det bänkar att sitta på så där stannar jag ibland och dricker min latte och läser en stund. Idag kryllade det med folk där. Bänkarna är flyttbara så man vet inte riktigt var man kommer sitta, den här gången stod den som var ledig snett bakom Vallaboden.

Jag drack min latte. Jag läste min bok. Jag jagade bort en geting som ville ha del i min kanelbulle. En svettig man kommer gående mot bänken. Det får man räkna med när man är vid ett löparspår. Dock räknade jag inte med att han skulle säga: Jag tänker kissa här. Eehh...jaha!

Han ställer sig snett bakom mig, vid Vallabodens vägg och låter sitt vatten. Gissar att han vrider på huvudet när han frågar: Du har inga ögon i nacken va? Eehh...nä.

En liten stund senare kommer en en yngre upplaga av man, går förbi bänken där jag sitter och jag hör hur det börjar skvala.

Nästa gång ska jag inte sitta vid Vallaboden.

9 kommentarer:

  1. Om du byter ut männen mot hundar, hur hade du då reagerat? Det är en fråga jag brytt min hjärna med då och då. Bra blogginlägg!

    SvaraRadera
  2. Om en hund hade pratat med mig så hade jag nog börjat ifrågasätta min mentala status. :-)

    SvaraRadera
  3. Haha, undra vad dom sagt om du dragit ner brallorna och sagt va bra för jag ska ändå skit här nu,haha

    SvaraRadera
  4. Haha, fy för karlar, de tror de kan pissa varsomhelst och närsomhelst. Du skulle ha tagit seden dit du kommit och hukat bredvid den där första som var så pratsjuk. Jag undrar vad han hade sagt då!

    SvaraRadera
  5. I detta fallet verkar männen inte vara mycket annorlunda än hundarna.

    SvaraRadera
  6. Haha, de verkar ha pinkat in reviret just där du satt...

    SvaraRadera
  7. Jag fattar inte hur de kan ha mage. Höjden av fräckhet när du satt där! Jag hade blivit skitförbannad och bett dem ta sina genitalier med sig till en toalett som anständiga männiksor. USCH!

    SvaraRadera
  8. Jag fattar inte att de tror att de kan pinka var som helst bara för att de inte sitter med baken i vädret! Äckligt!!

    SvaraRadera
  9. Män gör saker bara för att de kan. Typ som hundar. Varför slickar hundar sig i baken? Jo,för att de kan.

    SvaraRadera