tisdag 10 augusti 2010

Nördinformation

Förutom väder och blixtar gillar jag annat som finns på himlapällen. Så dagens tips är att det är chans på norrsken så långt söderut som norra Svealand. Jag har bara sett norrsken en gång och det var för tio år sen.

Torsdagens tips är Perseiderna, en meteorsvärm som man kan se om det inte är mulet. Ett år gick C och jag till ett backhoppningstorn här i närheten och la oss bekvämt på rygg och njöt av skådespelet.

Tipset för ögonblicket är att jag har en dejt. Med kudden. Och boken.

3 kommentarer:

  1. Mmmm, norrsken... har jag också bara sett en gång och det var faktiskt i Stockholms skärgård en sommar med en kompis på en ö på en veranda på rygg i natten ... me like.

    SvaraRadera
  2. Nån meteorsvärm lär jag inte få syn på här ikväll. Men du önskar nog att du hade varit här för här slår det upp mängder av stora vackra blixtar över himlen just nu. Inte bara blinkande utan riktigt synliga är dem.

    SvaraRadera