tisdag 13 april 2010

Bänken

Under ett års tid har jag ibland tagit kort från mitt fönster på slänten mitt emot. Där står en bänk. Både den och slänten är populära bland människorna i husen omkring. Så fort minsta lilla vårsol uppenbarar sig så sitter någon där med ansiktet vänt mot solen. När det blir varmare kommer filtarna fram och fler soldyrkare. Hundägare promenerar där och är det folktomt tar skator och måsar över scenen. Jag har sett harar också men inte hunnit få med dem på bild.

Jag har satt samman bilderna till ett bildspel, något jag aldrig gjort förut men som var jättekul. Om du inte tittar på hela (vilket jag kan förstå...) så kolla ändå efter ca 1.45. Det är den mesta spänningen som erbjuds i den filmen! Och sen kan till och med jag själv tycka att jag är galen som ägnar tid åt det här, men det har faktiskt varit roligt också.

Jag bäddar inte in filmklippet, du får klicka istället. Bänken

9 kommentarer:

  1. Åh, vad jag gillade din film om bänken!!!

    SvaraRadera
  2. En underbar pärla, en dokumentär som skulle platsa att visas på vilken fin salong som helst!

    SvaraRadera
  3. Haha, vad härligt och vilken oerhört kul idé!
    Det det såg ut som om bänken var borta ett par månader under vintern?

    SvaraRadera
  4. Underbart bildspel!
    Jag satt och toklog genom hela. =)

    SvaraRadera
  5. Roligt att ni gillar den, jag som mest tyckte jag var lite knäpp. Och ja, bänken ägs och tas om hand av de i huset där bredvid så de tar in den på vintern. Men de är snabba att ställa ut den igen!

    SvaraRadera
  6. Inte klokt egentligen att ett bildspel kan vara så underhållande. Jag satt spänd och bara inväntade nästa bild för att se hur det skulle se ut runt omkring bänken och vilka som eventuellt skulle sitta på den.

    SvaraRadera
  7. Tittar imorrn! Är för trött efter att ha sovit 20 minuter sedan någon gång på Hedenhös tid ... Gonatt!

    SvaraRadera
  8. Den bänken ser jag fram emot att få sitta på en dag och prata om allt mellan himmel och jord med dej och Mea.

    SvaraRadera
  9. Inte alls knäpp, utan en riktig inspiratör. Jag blev så sugen på att sätta samman något av alla bilder. jag har helt spånat in på muren som går längs skogskyrkogården. den har jag massor av bilder på från alla årstider. Kan kanske bli något.

    SvaraRadera