måndag 26 april 2010

Upp som en sol


Ned som en pannkaka - som igår. Och upp som en sol- som idag.

Jag får jobba kvar! Jag behöver inte gå upp i tid och ned i lön och flytta till ett annat ställe. Wiiooo! Hur länge det kommer vara vet jag inte, men det vet man ju aldrig egentligen. Äntligen kan damoklessvärdet som hängt över mig som en bila falla någon annanstans.

Jag känner hur jag återvinner mitt gamla jag på jobbet. Ler, busar, klappar på, sjunger, kommer med idéer, slutar vara neggo och allt annat gott som det är att vara jag. Hade ett samtal med min chefs chef för att reda ut våra olika uppfattningar vilket även det kändes bra. Han har ju bara sett min trista och negativt fyrkantiga sida tidigare och det kändes så himla skönt att få vara mig själv. Såklart är den där tråkiga personen också jag men det har inte varit någon balanserad bild.

Det är nästan så jag plockar fram den där flaskan champagne som jag har liggande sen en nyårsafton för ett par år sen.

9 kommentarer:

  1. Se där. När det känns som värst, då vänder det. Det är du värd...

    SvaraRadera
  2. Ja fram med champagneen och skåla för dig! Det är du verkligen värd! Jättekul och jättegrattis!

    SvaraRadera
  3. Jag blir så glad för din skull ska du veta och den arbetsplatsen ska minsann vara glad som får behålla dig.

    SvaraRadera
  4. Men STORT grattis!!! Det är skönt när svärdet flyttar på sig och man kan andas ut.

    SvaraRadera
  5. Korka upp Maj, korka upp!

    SvaraRadera
  6. Vad glad jag blev av det här inlägget. Grattis Maj!

    SvaraRadera
  7. Grattis, vad annat kan man säga!

    SvaraRadera
  8. Skål! Själva firar vi att P blir av mitt sitt sjuka jobb.

    SvaraRadera