söndag 18 april 2010

Dagbokssöndag

Dammsög. Torkade golv. Dammade lite. Plockade.

Hade tänkt åka till apoteket i stan eftersom jag märkte att kortisondropparna var på upphällningen, men receptet var bara för ett uttag märkte jag när jag loggade in på apoteket.se. Så nu får jag hoppas de förnyar det till imorrn, annars blir det kris.

S och hans K var här på middag (därav dammsugningen). Vi åt en riktig söndagmiddag, fläskkarré i lergryta med äpple och grönsaker och gräddsås därtill. Väldigt gott. Sen åt vi en god lakritsglass till efterrätt. Men den fick jag blunda när jag köpte den eftersom det stod Djurgårdsglass på den.

Sen har vi räknat ut vem som är skyldig vem pengar efter Nya Zealand. Märkligt nog gick det väldigt jämnt ut.

Sen var det nog inget mer, kära dagbok.

6 kommentarer:

  1. Den där middagen lät väldigt god till skillnad från glassen för en lakritshatare som jag

    SvaraRadera
  2. Riktig mat går inte av för hackor!
    Här blev det Bourgognegryta med blomkål och kokt potatis idag.

    SvaraRadera
  3. Kommer du ihåg Beppes bilderbok som kom ut på 70-talet? En kos dagbok hette den. Får lite samma känsla när jag läser ditt inlägg: Stod i lagårn. Idisslade. Såg en fluga. Idisslade mera.
    Det var en mysig bok.

    SvaraRadera
  4. Ofta är pengauträkningar ungefär som Hasse & Tages iscensättning med restaurannotan. Det blir 54:50 för alla.

    SvaraRadera
  5. Men Mea då, gillar du inte lakrits! Nu blir jag besviken, vi som är så lika annars.

    Nilla: Riktig söndagsmiddag det med!

    Nädu, Åsa. Här ser du en tvättäkta Hammarbyare!

    Magica: Den kommer jag inte ihåg, undrar varför. Jag har en förkärlek för avklippta meningar. Ibland.

    frktjatlund: Haha, den hade jag glömt tills nu! Ska leta rätt på den, jag vet en som har allt av Hasse&Tage.

    SvaraRadera