söndag 25 april 2010

Svar på en undran

Om jag spiralhoppande njuter av min söndag?

Nä, den här söndagen är en o-söndag. Olustig, obeslutsam, obekväm. Den här söndagen tycker jag inte om mig. Jag fattar inte hur jag kan vara så velig och så oengagerad. Jag vandrar runt, från fönster till fönster. Ser och tänker på de där tusen sakerna jag borde göra. Och gör ingenting. Ingenting. Fick övertala mig själv i en timme för att gå ut och ta en promenad. Och till och med i hallen med skorna på fick jag lust att ta av allt igen och bara gå tillbaka till mitt letargiska tillstånd.

Promenaden blev så kort som möjligt. Satte mig på en bänk vid ett hav av scilla och orkade inte ens ta upp kameran. Kappan är obekväm, jag hatar syntetfoder. Jag blev krokig. Jag blev svettig. Jag ångrade att jag tog vägen genom parken eftersom där är mycket folk och jag ville inte bli sedd.

Såna här dagar vill jag att det ska bli kväll, det är som det dåliga samvetet avtar då. Då är det liksom mer okej att vara slö. Och vem skäms jag för? Ingen, förutom ni, vet att jag låtit en vacker vårdag gå till spillo.

Har inte ens druckit kaffe, glömde bort det. Så det ska jag göra nu, jäddrars vilken målsättning.

9 kommentarer:

  1. Nej det lät inte som en spiralhoppig dag. Skulle du vilja ha dagen annorlunda?

    SvaraRadera
  2. Jag skulle ha velat känna mig nöjd med mig själv. Men nu har jag druckit kaffe och satt på hög musik, får se om det vänder kanske.

    SvaraRadera
  3. Din dag ser ju på ett ungefär ut som min. Strålande solsken ute, men inte har jag orkat vara där. Sprang motvilligt ner till affären nyss men inte var det trevligt inte. Vissa dagar känner man bara för att krypa under täcket och stanna där tills dagen äntligen tagit slut. Tvekar dock inte på att ditt spiralhoppande återkommer inom kort.

    SvaraRadera
  4. Är du lite vårdeppig kanske? När man försöker titta ut genom mina fönster så blir man riktigt deppig. Dammiga utav bara h-e! Dåligt samvete ... nja. Sambon säger att han ska ta dem utvändigt men det blir aldrig så... Vad göra? Ta hit en fönsterputsare när han är bortrest kanske! Du behövde kanske vara velig och slö idag! Tillåt dig det! Kram.

    SvaraRadera
  5. Okej, nu har du skällt klart på dig själv. Avsluta dagen med väldigt många klappar på kinden istället.
    I morgon är en annan dag.

    SvaraRadera
  6. Ibland vill det sig liksom inte men det kommer nya dagar då allt går så lätt. Trevlig måndag!

    SvaraRadera
  7. Sådana dagar får man bara ta sig igenom och låta dem passera. Hoppas att morgondagen blir en bättre dag för dig...

    SvaraRadera
  8. Ni hade rätt! Det var en annan dag idag!

    SvaraRadera