söndag 4 april 2010

Söndag

Idag är det söndag. Inte påskdagen, utan söndag. Och imorrn är det en ledig måndag. Härligt!

Var hos syrran igår och åt eftermiddagsmiddag med hennes döttrar och barnbarn. Det var trevligt. Lammköttbullarna jag hade gjort blev faktiskt riktigt goda, men så var det ju mer saker än kött i. Persilja, mynta, citronsaft, vitlök, lök, fetaost. Sparade 5-6 stycken här hemma så kan jag ha det till middag idag.

Sen blev det för ovanlighetens skull en rejäl tevekväll. Först Harry Potter och sen Millennium. I alla reklampauser läste jag och när jag lagt mig läste jag ut Shutter Island. Spännande bok.

Nu är frågan om jag ska röja lite härhemma eller hitta på något ute. Det återstår att se. Är iaf påklädd vilket får ses som en framgång.

5 kommentarer:

  1. Påklädd måste definitivt ses som en framgång.
    Snart ska jag också vara där.

    SvaraRadera
  2. Såg att Shutter Island kommer på DVD nu, har du sett filmen också?

    SvaraRadera
  3. Själv ska jag bege mej ut på verandan, solen skiner för fullt. Kram på dej Maj.

    SvaraRadera
  4. Visst är det bra med kläder? :-)

    Nej, jag ser väldigt lite film så jag har inte sett den. Jag är den som alltid säger "men jag har läst boken"

    SvaraRadera
  5. Jag brukar ofta gilla böckerna mer än filmerna.

    SvaraRadera