måndag 5 april 2010

Ljust inne

Det är ljust inne, det beror på snön som faller. Aprilväder kallas det. Det är okej, det kommer smälta bort snart igen.

Sitter och klurar på DNs påsktävling där man ska hitta 10 statyer, eller infällda väggdekorationer eller vad man ska kalla det. I hela tre stadsdelar, Östermalm, Norrmalm och Vasastan. Det är inte lätt, kan jag säga. Några har jag knäckt men många är för mig helt okända och ledtrådarna leder mig inte. Hade tänkt lägga upp en bild på dem men Blogger envisas med att ställa den på högkant fast den inte är det i orginal. Och även om jag vrider på den hos mig så blir den fel i alla fall. Jaja.

Godiset är slut, tack och lov. Men boken är ny och bra så jag tror det får bli sängen en stund till.

2 kommentarer:

  1. här är aprilvädret grått men inga snöflingor.
    jag ska också läsa - min kurslitteratur. men jag måste sitta upp, försökte i sängen men det slutade med att jag somnade till!Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Nån snö vill jag inte ha här nere. Känns som våren verkligen har kommit hit. Vissa dagar är det riktigt skönt i solen och jackan åker av. Rabatterna är fyllda av snödroppar och vintergäck och träden börjar knoppa. Nu har det visserligen småregnat i 2 dagar men även det hör till våren och jag ser grannar som trotsar regnet och fixar i sina trädgårdar här ute.

    SvaraRadera