onsdag 14 april 2010

Enögd tillvaro

Det är lite intressant att bara ha ett öga som funkar som det ska. Dels är det kul att se om folk märker skillnaden i storlek på pupillerna, en del gör faktiskt inte det. Och då undrar jag hur noga de ser mig in i ögonen egentligen. Soljus in i en pupill öppen för mörkerseende är lite oskönt och jag har aldrig vant mig vid att ha solglasögon så jag blundar eller kisar med det ögat istället. Lustigt nog har jag mycket svårare att blunda med vänsterögat än höger. Så i början blundade jag med fel öga! Men det märkte jag ju ganska snabbt. Sen kan det ju se lite lustigt ut med en person som blundar. Jag mötte en man häromdan som kastade en lång blick på mig. Och givetvis måste jag förklara "Jag flörtar inte! Jag bara blundar." Så synd, svarade han skämtsamt tillbaka. Haha, så typiskt mig.

En nackdel som jag tror kommer av det här med ögat är att jag mått lite lätt illa framåt eftermiddagen. Jag tror det är hjärnan som blir lite kollrig av att bara ena ögat kan fokusera. Men idag har jag varit hos ögonläkaren och allt såg fint ut så jag har fortsatt med nedtrappningen av ögondroppar. Bara var tredje timme tills på lördag då jag får sänka till var fjärde. Och de där pupillförstoringsdropparna behöver jag bara ta en vecka till. Och imorrn ska det bli mulet, sa nån. Bra.

Och så är jag så glad att jag kunde göra alla rörelser på vattengympan idag. Det var länge sen och det gläder mig och gör att jag känner mig jättefrisk! Nu ska jag bara ta tag i det där med den medicinska yogan också och beställa tid.

Jag har klippt gräset på balkongen också.

4 kommentarer:

  1. Lustigt. Jag har också tänkt ta tag i det där med medicinsk yoga. Fast just nu passar det inte. Får ta det lite längre fram. Men berätta gärna hur det går för dig...

    SvaraRadera
  2. Jadå, det ska jag berätta. Om jag har tur beställer jag tid imorrn. :-)

    SvaraRadera
  3. Klippt gräsmattan på balkongen? Usch ja, såna droppar har jag också haft, när jag var yngre. Jag var tvungen att ligga i sängen, för jag var så snurrig att jag inte kunde gå och stå.

    SvaraRadera
  4. Mitt gräs befinner sig i krukor. Men det skulle vara ballt att ha en riktig!

    SvaraRadera