lördag 17 april 2010

Pigg eller opigg

Har sovit många timmar inatt men för ovanlighetens skull har jag vaknat många gånger också. Fick nämligen kramp i ben/vad/tår med ojämna mellanrum. Irriterande, eftersom jag var tvungen att gå upp och gå lite varje gång för att få bort den. Undrar vad den berodde på, jag kanske hade trattkantarellssyndrom, eftersom jag hade trattisar i såsen igår. :-)

Men jag bestämmer mig för att jag är pigg och utsövd nu ändå. Vad som definitivt står på programmet idag är att handla mat. Veckan har bara runnit iväg. Tandläkare, ögonläkare, träning, vattengympa, äta-ute-kväll och sån't gjorde att jag inte hann med riktigt.

Min x-svåger är i London och kan inte komma hem. En jobbarkompis är i Portugal och han säger att han ska köra golfbilen hem. En kollega från UK är fast här. Så sårbara vi är och så mycket som påverkas. Nu väntar jag på att människor ska börja samarbeta, samköra mellan städer och hjälpa varandra.

2 kommentarer:

  1. Kramp är inte kul, har för mig att salt och vatten kan vara bra (men det är bäst att kolla, för jag kan komma med husmorstips som är helt plockade ur luften)

    SvaraRadera
  2. Jag kan nästan känna en viss tillfredställelse i att vår fantastiska struktur brakar lite. Kanske upptäcker man nya sätt att transportera sig, kanske får man kontakt med nya människor, kanske inser vi att jorden inte går under för att människor inte är på plats på jobbet när de ska.
    Kanske skulle jag se helt annorlunda på saken om det var jag som var fast någonstans och inte kunde åka hem...? =O

    SvaraRadera