torsdag 22 april 2010

Fuskat

Ska på bokcirkel ikväll och har fuskat. Jag har inte läst det vi skulle ha läst. Bibeln. Orkade faktiskt inte, det går ju inte att sträckläsa som man gör med böcker. Och eftersom jag inte tror att det som står där är det minsta sant så blir det som att läsa en upphuggen saga. Även fast mycket av det kan vara vackra ord så, nä. Kanske en annan gång. Men det blir roligt att träffas ändå och det kan bli roliga diskussioner.

Men först ska jag dra iväg till syrran och hämta mina sommardäck som står i hennes garage.

Och skrämma iväg duvorna som ser ut som att det är min balkong som står på tur för bobygge. Förra året hann grannen få en hel rishög på sin innan han upptäckte det.

6 kommentarer:

  1. Det är onekligen en kul idé att ha bibeln i en bokcirkel.

    SvaraRadera
  2. Va, är det inte sant det som står i bibeln?

    SvaraRadera
  3. Seriöst, BIBELN?? Hm jag skulle ha smällt av av att bara höra vilken nästa bok skulle blivit,,liksom Bibeln..! Jag förstår att du inte sträckläste.

    SvaraRadera
  4. Jag tror nog att du klarade av att hänga med i diskussionerna utan att ha läst den. Och det kanske till och med är trevligt att gå dit för att träffa de andra som är med och inte endast för att prata om veckans bok.

    SvaraRadera
  5. Inte en bok man skummar igenom på tunnelbanan på väg till jobbet direkt...
    Tror jag. För jag kan inte skryta med att ha läst den.

    SvaraRadera
  6. Jo, det kan vara intressant med det som står i Bibeln, ur ett allmänt perspektiv. Och det var inte hela utan något som hette Kvinnornas bibel. Vad som blir lite knepigt är att en av tjejerna är med i, vad jag kallar en sekt. Hon är gullig och rar om än något naiv men det går inte att diskutera med henne. Hon fattar verkligen inte att inte alla tycker och tror som hon. Men vi har trevligt, det har vi. Bokcirkeln är mer ett svepskäl för att träffas. Ungefär som våra syjuntor när ungarna var små.

    SvaraRadera