fredag 23 april 2010

Bytt & Sett

Nu är det bytt. Sommarhjulen sitter på och vinterdito ligger i skuffen. Glömde bort det i inlägget igår att det faktiskt är hjulen man byter, inte själva däcken. Lite läskigt tycker jag det är att lämna bilen, man får ju inget kvitto direkt. Tänk om jag kommer tillbaka och de ser ut som frågetecken i ansiktet och säger "du har inte lämnat någon bil här".

Under tiden så gick jag till fiket vid bibblan och läste ut min bok. Tog en sväng inne på bibblan också, vid pocketstället. Bakom det finns en radda med datorer där det satt folk. Jag kände att en av dem vände sig om några gånger när jag stod med huvudet på sned och läste boktitlar bakom honom. Innan dess hade jag inte tittat på människorna där alls men nu gjorde jag det. Han som skruvade på sig var i femtioårsåldern, hade ljusgrått och lite långt hår. Det han tittade på på datorn var halv- till oklädda kvinnor. Jag brukar inte ha så väldigt mycket åsikter om folks göranden och låtanden men det där tyckte inte jag var lämpligt, femton hoppsa-steg från barnavdelningen.

Har varit på så gott humör idag. Tränade innan jobbet, hade ansträngt mig och lagt halva cocktailtomater på ena mackan jag hade med mig och så fick jag en god kram i dörrn till mitt rum. Men ibland när jag kommer hem så rinner mitt goda humör av mig och jag blir istället rastlös. Jag har tusen saker jag borde göra här hemma, undrar om det är det som trycker mig. Struntade i att handla, jag har ju mat i frysen. Lax, t.ex. Det var upptaget på bänken när jag kom hem, annars hade jag satt mig där i solen en stund. Nu är det ledigt men molnigt så jag struntar i att gå ut.

6 kommentarer:

  1. Fördelen med att inte ha bil - behöver inte byta nåt.
    JAg vet inte vad jag hade gjort om jag såg den slembollen på biblioteket. Förmodligen hade jag sagt till nån bibliotekarie eftersom man inte får lov att kolla såna sidor på deras datorer. Hade varit kul att se hans min när dem kom fram till honom och ber honom gå därifrån. Sen hade jag kunnat stå utanför och ge honom en spark där det smärtar mest.
    Dessutom blev jag extremt sugen på lax nu.

    SvaraRadera
  2. Jag visste inte att man inte fick det. Jag bara kände mig illa berörd.

    SvaraRadera
  3. Hittar du tillbaka till ditt goda humör efter en stund eller rinner det bort till någon gömma som du inte hittar?

    SvaraRadera
  4. Guuud, måste också byta däck på bilen! Shit, det har jag totalt glömt. Härligt med lite gott humör! Jag är också på bra humör idag, har haft en lång mysig morgon och sitter nu och dricker kaffe och tittar ut över den blivande grönskan.

    SvaraRadera
  5. "Tusen saker att göra" kan väl förstöra humöret för vem som helst.
    Här är det soligt och en stund på altanen hägrar. Då gäller det att kunna förtränga allt man borde göra.

    SvaraRadera
  6. jag är trött i luvan efter en intensiv kursdag och jag har totalkaos i hemmet och inte heller bytt till sommarstass på bilen!
    Såg ditt bildspel om bänken - hela- det var en kul idé tycker jag!
    Solen skiner just nu och jag vägrar titta ut för fönstren behöver putsas, jag ska laga mat i stället!

    SvaraRadera