lördag 10 april 2010

Utekväll

Det är inte särskilt ofta jag går på krogen. När jag gör det är det i sällskap med (eller i skydd av) mina jobbarkompisar. Igår var vi 24 stycken som firade av en som går i pension. Några stycken som slutat tidigare var där också. Bland annat min förre chef. Det var roligt att träffa och prata med honom. Och det finns ingen som kramas som han. Han är en stadig kille med händer stora som dasslock och kort, mjukt snaggat hår. Och skälet till att att hans kramar är så sköna är dels att vi tycker om varandra båda två, att han kramas hårt och "riktigt", inget fjäskramande inte. Och sen att den är helt asexuell, det finns ingen laddning alls av den sorten och det är så befriande. Under en period när jag inte mådde så bra så kunde jag gå fram till hans skrivbord och säga: Du, jag behöver en kram. Då reste han sig, vi kramades, han satte sig och jag mådde lite bättre.

Jag kände mig vacker igår. Jag undrar om jag ska börja med affirmationer? För igår sa jag faktiskt till mig själv flera gånger att jag var det. Lite berodde det på att jag sminkade mig för första gången på flera dagar och att jag hade en ny tröja som jag köpte på Nya Zealand. Och sen klarade jag hela kvällen utan att bli besvärad eller få ont av min rygg. Kunde till och med hänga med i de andras tempo på vägen till tunnelbanan. Och det gör mig så glad.

Lyssnar på: Empire Of The Sun – Walking On A Dream

5 kommentarer:

  1. I mina ögon är du vacker vare sig du har smink eller inte och vare sig tröjan kommer från NZ eller från HM

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt att ha en levande krambjörn som alltid ställer upp.
    Jag har några som jag gillar att krama men det är verkligen inte alltid de går med på att bli kramade när jag vill.

    Vad beträffar vacker så känns det i dina ord att du strålade igår. Och människor som känner sig vackra är det, eftersom skönheten sitter just i utstrålningen.

    SvaraRadera
  3. Du är som Mea säger, alltid vacker Maj och jag tror inte att det skadar att du säger det till dej själv heller.

    SvaraRadera
  4. det där med affirmationer kanske funkar, ska pröva det nästa gång! För ibland behöver man peppa sig lite inför sociala sammanhang! Skönt med folk som kan kramas på riktigt och utan baktanke!

    SvaraRadera