söndag 25 april 2010

Tom hjärna

Det sägs att man alltid tänker. Att det alltid rör på sig i huvudknoppen. Är det därför som jag ibland har en melodislinga som jag inte alls vill höra, på repeat i skallen? Jag kan vakna till mitt i natten, så finns den där. Den första stunden på morgonen tror jag hjärnan går på lågvarv för då mal den extra mycket.

Det är svårt att medvetet byta ut den mot någon annan. Jag har liksom inget att säga till om där. Men rätt var det är är det en ny sång. Nu blev det "there's a hole in the bucket, dear Liza, dear Liza, there's a hole in the bucket, dear Liza, a hole".

Finns det ingen kanalväljare?

2 kommentarer:

  1. Det är möjligt att vi kanske kan göra ett byte. 15 års "älska mig för den jag är" eller vad nu ainbusklåten heter, driver mig till smått vansinne...

    SvaraRadera
  2. Senaste veckan har jag haft altstämman till "Gabriellas sång" i huvudet. Vi övar den i kören och ska sjunga upp den snart. Det är ofta så; jag ser det som undermedvetet övande, fast det kan bli rätt tjatigt.

    SvaraRadera