lördag 24 april 2010

Färskt godis

Eftersom jag anstränger mig hårt för att hålla vanan med lördagsgodis (läs: godis en gång i veckan) så var det alltså dags idag att inhandla såna. Var i syrrans affär som är en stor och välbesökt butik. Och jäklar i min lilla låda så färskt godiset var! Mjuka, mjuka chokladbjörnar. Spänstiga sega gula kolastänger. Pinfärska häxvrål. Lättuggade sockerbitar. Smältande salta sillar. Alla dessa njuter jag av nu. Innan dess åt jag middag och var tvungen att skratta åt mig själv. Hade köpt ett färdiggrillat kycklinglår och tänkte vara slö och ta de färdiggjorda Pommes Chateau som jag hade kvar i frysen. Och vad gjorde jag med dem? Brände dem kolsvarta! Så det vara bara att skala och klyfta tre potatisar som jag brukar göra istället. Middagen blev en halvtimme senare men vad gör det. Var ju ändå mätt efter att ha ätit två knäckbrödsmackor med ost och tomat och ett wienerbröd på syrrans balkong vid tretiden.

Och handlat har jag idag! Två saker! En beige kjol. Kanske lite trist och kanske lite kort men ändå en bra sommarkjol. Och ett par skor! Jag har 42 och det är ingen sinekur att handla fotbeklädnader i den storleken kan jag meddela. Men nu hittade jag ett par sandaler på Ecco som både passade och var hyfsat snygga. Framförallt var de otroligt bekväma. Känner mig jättenöjd.

6 kommentarer:

  1. Åh, lördagsgodis! Himla sugen blir jag! Visst är det härligt när man hittar kläder/skor som man så där helnöjd med. Skön känsla! Njut!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag åt mitt lördagsgodis igår, håller mig också till en gång i veckan:)

    SvaraRadera
  3. Färskt plockgodis, så underbart gott det hade varit känner jag nu. Kul att hitta kläder och skor att vara nöjd med, det är inte varje gång det händer när jag är ute och handlar, ofta blir jag bara svettig på ryggen, får hemlängtan och åker hem utan att ens prova.

    SvaraRadera
  4. Tack för den!
    Ska ge igen vid lämpligt tillfälle.

    SvaraRadera
  5. Som sagt till Nilla, har knappt ätit socker sedan 15/1, funkar bra, har inget sug. Har gått ner ca 7 kg. Nice.

    SvaraRadera
  6. Åhå, lördagsgodis - fick jag som jag vill så skulle det vara lördag hela veckan! Men jag försöker skärpa till mig!
    Å nya kläder - vilken bra dag!

    SvaraRadera