söndag 11 april 2010

Papegojtulpan

Visst är de härliga, papegojtulpanerna? I min mataffär sålde de tio stycken för 29 kronor. Otroligt billigt, undrar om det var felmärkt? För just papegojsorten brukar vara dyrare än de vanliga.

Idag har jag och min unge kompis promenerat på stan och letat statyer/konstverk till DNs påsktävling. Av 12 bilder har vi knäckt 10, får se om vi kan fixa de återstående två också. Den ena är en dam med en ljuskrona av glödlampor och jag tycker jag känner igen den men har absolut ingen aning om var den finns. Den andra som är kvar är en man som står och målar med en basker käckt på sned. Under står det "måleri" och den ledsagande texten lyder "Konstfullare dörrdekoration får man nog leta efter". Jättesvårt.

Stegmätaren visar dryga 8000 steg vilket är jättebra för att vara mig. Vi fick stegmätare på jobbet i fredags och ska vara med i en tävling där laget ska gå jorden runt. Jag har väl kommit halvvägs till Södertälje kanske.

Jag är inte över mig förtjust i lagsporter, inte när jag ska delta. Är alltid rädd att sabba för andra. En gång var vi på ett ställe med jobbet där vi blev uppdelade i lag som sen skulle skjuta lerduva, kasta yxa, köra bil med ratt som gick åt vänster när man svängde höger och köra fyrhjuling. Jag tycker det är roligt att göra sakerna men när man är i ett lag med vinnarskallar så försvinner det roliga. Jag var ju inte jättebra och till slut kände jag mig tvingad att överlåta min plats till någon annan i laget som var bättre. Och meningen var att det skulle vara teambuilding. Tänk om de hade varit smarta nog att bara räkna de fyra bästa placeringarna, då hade jag kunnat fortsatt att ha roligt på mitt sätt medan vinnarskallarna hade kunna kämpa på sitt. Minns fortfarande hur jag kämpade med gråten när vi satt i en backe och åt lunch. När jag försökte förklara för de andra hur det kändes för mig, så förstod de inte. Inte alls.

5 kommentarer:

  1. Jag hatar också tävlingar!
    Inte kul alls.

    SvaraRadera
  2. Det var den fånigaste form av team-building jag har hört talas om.
    Jag förstår att det inte varit roligt.

    SvaraRadera
  3. Omtänksamhet är ofta en bristvara. Vi var ute med segelbåtar från jobbet och det blev också tävling så jag som inte har någon vana kände mig utanför.

    SvaraRadera
  4. det var ju teamknäckning! Usch!
    Jag är stegräknarberoende!

    SvaraRadera
  5. Håller med, teambuildning - NOT!

    SvaraRadera