måndag 19 april 2010

Näst sista

Näst sista gången på kören innan konserten den 9 maj i Berwaldhallen. Var hur trött som helst innan och det var så *visar med tummen och pekfingret* nära att jag inte inte gick. Men så gjorde jag det och det var bra för nu är jag hur pigg som helst istället! Och vi har det ju så trevligt vi som gör sällskap på bussen därifrån. Idag fick jag sällskap dit också av "mms-mannen" , han kom till min busshållplats istället för att kliva på på sin. Han som vi doade åt när han spelade in en låt han skrivit själv. Han berättade att han skickat in den till "nästan på svensktoppen" eller vad det heter. Det var kul, för jag tycker han är duktig.

Ska hålla mig vaken en stund till för att förhoppningsvis skypa lite med C. Hon vill ha moraliskt stöd när hon ska deklarera, hon har aldrig gjort det förut. Men nu när vi har sommartid och det är vintertid på Nya Zealand så är tidsskillnaden bara 10 timmar och det är mycket knepigare. 23 här är 09 (imorrn) där. Men hon skulle försöka lämna lillpojken lite tidigare på daycare för att hinna hem och prata innan jag lägger mig. Alternativet är att jag får gå upp tidigt en vardagsmorgon.

Och förresten, när man börjar länka till sina gamla inlägg, har man gått i stå då?

12 kommentarer:

  1. Äsch de flesta länkar till gamla inlägg för att andra ska veta vad man pratar om. Jag skulle precis kommentera på 0810 inlägget att jag hoppades att körandet gick bra idag efter detta är din obloggardag. Sen såg jag att det faktiskt fanns ett inlägg plötsligt. Som jag önskar att jag kunde vara i Berwaldhallen den 9 och lyssna på er och vinka lite diskret till dig.

    SvaraRadera
  2. Gulle dig! Men jag har vant mig och accepterat att vara ovinkad till.

    SvaraRadera
  3. Nähä, klart du och jag och alla andra ska länka tillbaka, så våra läsare förstår vad vi skriver om. Jag tackar för det. Och skulle också gärna lyssna på dig.

    SvaraRadera
  4. Men jag VILL! och det säger jag med en extremt trotsig ton. Sjunger du bägge omgångarna? Så kul det hade varit att se din min när någon plötsligt vinkar till dig från publiken. En liten överraskning liksom. Fan att det ska vara så förbaskat långt. Dessutom hade jag säkert njutit väldigt mycket av musiken. Hmm jag VILL VILL VILL!

    SvaraRadera
  5. Nä, jag sjunger bara kl 16. Och det kanske blir fler tillfällen.

    SvaraRadera
  6. Nä, det kan jag inte tänka mig. Isåfall skulle jag vara i stå. Känns inte så. *rimmar*

    SvaraRadera
  7. Jag har aldrig skajpat, är det svårt?

    SvaraRadera
  8. Vad roligt att sjunga i Berwaldhallen, eller att överhuvudtaget sjunga i kör låter kul!
    Hoppas "skypandet" gick bra! Tänk vad man kan göra! Häftigt!

    SvaraRadera
  9. Det är inte svårt alls att skypa, det är bara att ladda hem och sen är det bra om man har en mick. Jag har ett headset med mick och lurar och då låter det som när vi testade här hemma och hon satt två decimeter från mig. Rakt in i öronen och rakt in i hjärtat.

    SvaraRadera
  10. Jag undrar vad det innebär att då byta blogg var femte dag, skenmanöver till att gå i stå?

    SvaraRadera
  11. Jag undrar vad det innebär att då byta blogg var femte dag, skenmanöver till att gå i stå?

    SvaraRadera
  12. Och att skicka dubbla kommentarer, vad betyder det, se mej, se mej eller helt enkelt att skiten fuckar upp ibland?

    SvaraRadera