onsdag 1 juli 2009

Jag har en vän

Jag har en vän som jag uppskattar och är stolt över att vara vän med. Vi har träffats ikväll och pratat i många timmar. Tvärs över en kaffe och en öl flöt pratet ur aldrig sinande källor. Vi har mycket gemensamt och mycket ogemensamt och funkar väldigt bra ihop. Vi skrattar mycket och har båda en lite bisarr humor. Har inte träffat honom sedan i våras när vi var på Observatoriets museeum. Jag har känt honom i flera år, vi lärde känna varandra när vi spelade samma onlinespel. Då var han bara 15 men nu är han 21. Han är en av de få personer jag känner som fortfarande skickar riktiga vykort, det är kul. Han gör mig glad och värmer mig med sin vänskap.

4 kommentarer:

  1. Kan du inte berätta om er bisarra humor? Vad skrattar ni åt?

    SvaraRadera
  2. Riktiga vänner är en ynnest att ha!
    Var rädd om han.

    SvaraRadera
  3. Ja, vad skrattar vi åt? Det är svårt att förklara. Vi är slängkäftade båda två så rätt som det är har samtalet bara runnit iväg till något knäppt ställe.

    SvaraRadera
  4. Inte för att det är något fel på bekanta, men riktiga vänner är något alldeles särskilt. Man kan ha många olikheter, men så finns det något där som gör att man trivs med att umgås och bägge har utbyte av det. Sådant är väldigt fint och glädjande.

    SvaraRadera