söndag 26 juli 2009

Balkongstolar

Min balkong är sällsynt smal, bara 90 cm. Men lång! 8 meter tror jag. Jag har förutom balkonglådor som hänger inåt en massa krukor med yvigt innehåll. Bordet jag har är ett som man hänger på räcket och alltså kan fälla upp och ner efter behov.

Nyss när jag satt där insåg jag något jag borde förstått för länge sen. Stolarna är för stora! Det skulle underlätta betydlig om stolarna var mindre och lite mindre klunsiga. Varför har jag inte tänkt på det förut?

Så nu ska jag ge mig ut på jakt efter små stolar, gärna såna där med ett litet runt ryggstöd. Och bara arselsbred sittyta. Lätta och ihopfällbara ska de också vara. Och i trä, tror jag.

Började söka lite på internet men har inte hittat något bra, än så länge. Men så glad jag blev att jag kom på det!

Edit: Kom på att en bild på stolen kanske vore på sin plats också.


7 kommentarer:

  1. Jag tycker din balkong ser riktigt hemtrevlig och mysig ut. Hoppas du hittar stolarna du letar efter. Någonstans där ute står dem och väntar på dig.

    SvaraRadera
  2. Vi letar också stolar. Vi har så höga krav så de tycks vara svåra att hitta. De ska framför allt gå att hasa fram till bordet utan att bli en fälla. De vi har går inte att greppa utan de vill helst stå där de står, så provsitt och se till att de går att få med sig närmare bordet. Vilken mysig balkong och fina krukväxter du har.

    SvaraRadera
  3. Bra Mea, så ska jag tänka.

    Förnuftig synpunkt Helena, det ska jag tänka på. Och jag är också petig med vad jag köper, stämmer det inte perfekt så får det hellre vara.

    SvaraRadera
  4. Märker du om man skrivit en kommentar på ett äldre inlägg? Det har jag gjort iallafall =)
    Helga Gregorius.

    SvaraRadera
  5. Jag försöker kolla de senaste 14 dagarnas nu och då, äldre än så får jag meddelande om. Kollar genast! :-)

    SvaraRadera
  6. Och när du hittar dina nya balkongstolar kan jag köpa dina gamla. De ser ut som såna jag vill ha.

    SvaraRadera
  7. Haha, du kan få dem! Fast det är bara 3 stycken.

    SvaraRadera