torsdag 2 juli 2009

Ljudligt

I en webbfråga i DN häromdan fick folk svara på hur ofta de hade sex. 20% hade svarat aldrig och 18% ett par gånger om året. Jag trodde inte de siffrorna skulle vara så höga. Nu är det ju inte direkt en vetenskaplig undersökning men en fingervisning kan man ta det som.

Dock tillhörde nog inte mina grannar de som kryssade i de svarsalternativen. I varma sommarnatten är det fler än jag som har fönstren öppna mot gården och när jag skulle sova igår hördes det väldigt väl vad som pågick. Först trodde jag någon slaktade en gris, sen förstod jag.

Kul för dem! *sa hon med en anstrykning av avundsjuka i rösten*

9 kommentarer:

  1. *gapskrattar* Hm du vet att det sägs att grisar kan ha upp till 30 minuter långa orgasmer? DET är jag mest avundsjuk på.
    Hoppas att du har det bra i sommarvärmen-trots singellivet.
    Det har jag som bara väntar på resans start i morgon...
    Ses i bloggvärlden i slutet på v28

    SvaraRadera
  2. Hahaha!
    Hur kom du på att det var sex? (Nej, du behöver inte svara.)
    Jag skulle nog ha ringt polisen i tron att det var mord.

    SvaraRadera
  3. Tror jag ska bli gris i nästa liv!

    SvaraRadera
  4. Men 30 minuter, är inte det väl länge att ligga med spasmer, vore det verkligen skönt? Grisig människa, det kanske vore lite lagom?

    SvaraRadera
  5. Ojdå, måste komma ihåg att stänga mitt fönster.

    SvaraRadera
  6. Jag visste inte att vi var grannar :-)

    SvaraRadera
  7. Kul för dem var det säkert!

    Sedan kan man ställa sig frågan hur kul det är att göra något mycket fint mellan två människor till något allmänt. Jag tycker inte att man som granne ska behöva få så god insyn i de intimare delarna av grannarnas privatliv, men jag kanske är lite gammalmodig av mig.

    SvaraRadera
  8. Singelmamman: För deras eller för din skull?

    Bums: Det ÄR vi inte!

    Staffan: Jag gissar att de inte tänkte på det. Men man vet aldrig, det finns ju alla sorter.

    SvaraRadera
  9. Haha, ungefär som när våra grannar flyttat ut på balkongen en sommarnatt för ett par år sedan. Tror jag iallafall. För trots avståndet oss emellan så hördes det lite väl tydligt över precis hela gården...

    SvaraRadera