måndag 6 juli 2009

Gula gardiner

När jag vill förändra hemma så byter jag färgtema i rummet. Möblerna är träfärgade. Ja, björk om det ska vara noga. Väggarna är svagt gula och golvet är det gamla trägolvet som är framtaget och slipat. Det är en bra bas för att kunna variera resten. Just nu har jag mitt gröna tema. Grön matta, ljusgröna tunna linnegardiner. Gröna kuddar. En grön lampskärm. En grönvit pläd. Det räcker för att ge en sorts karaktär till rummet. Sen har jag en blå och en röd variant också. Det är inte mycket saker att byta när jag får lust med en annan färg. Då får jag ett helt annat rum.

Men nu vill jag ha gult. Solgult. Knallgult. Gult är för övrigt min älsklingsfärg. Jag har en gul matta som jag köpte för länge sen. Jag har en gul liten filt. Kuddar som är gula kan jag nog fixa till. Men gula gardiner? Jag har tittat efter solgula gardiner länge nu men inte hittat några. Ska det behöva gå så långt att jag ska behöva sy själv? Jag har högt i tak så de måste vara 250 cm långa.

Har du som shoppar omkring sett några gula gardiner till mig? Var? Berätta!

6 kommentarer:

  1. Jag har inte sett men jag ska hålla utkik nu när jag vet att du söker.

    SvaraRadera
  2. Bra, du kan vara min personal shopper!

    SvaraRadera
  3. Jag ska spana efter solgula gardiner. Så härligt det låter att byta rum så där enkelt. Vilken bra idé jag är inte alls så där väl genomtänkt men man skulle kanske börja.

    SvaraRadera
  4. Kersti: Jag bor rätt litet så det gav sig självt på något sätt. Mattan är inte särskilt stor och då går det lätt att byta. Jag har en låda i garderoben med "ombytet".

    SvaraRadera
  5. Till alla er som söker på "gula gardiner" och kommer hit. Jag hittade och köpte dem på Ikea. Barasånivet!

    SvaraRadera