fredag 24 juli 2009

Hemma på min gata

Hemma på min gata är det öde denna fredag i juli. Molnen har skingrats och vi borde kanske ha gått på Life of Bellman idag, syrran och jag. Men vädret kändes instabilt och att sitta ute i ösregn kan vara lite trist så vi sköt på det.

Funderar lite på Trollets tankar om livsavgörande beslut. Eller händelser. Känns som märkligt oprövad mark och lite märkvärdigt. Mig har det väl inte hänt något. Jag har väl inget att säga i sammanhanget. Tänker på Mea och hur lika vi är i mångt och mycket och att jag gillar henne. Också. Det känns som jag har fått en massa vänner här, av olika sort, olika intensitet och olika stilar. Ett liv i miniatyr. En essens av andra och andras liv. Jag trivs att vara här.

3 kommentarer:

  1. En alternativ verklighet? Ja visst verkar vi lika när det gäller en hel del saker. Lite intressant faktiskt.
    Gick in och tittade lite på Life of Bellman's hemsida. Det verkar ju inte dumt alls och jag skulle mycket väl kunna tänka mig att titta på den också. Blev lite full i skratt över generositeten bara: Ordinarie pris 350:- Pensionärer 330:-. En tjuga tjänar man som pensionär. Inte illa det inte.

    SvaraRadera
  2. Märkvärdigt på vilket sätt?

    All mark är oprövad nån gång och även om någon gått en väg som jag själv aldrig gått så är den ny för mej.

    Klart att det har hänt dej en massa livsavgörande saker, det som gjort Maj till Maj. Det är lite trickigt att se vad som beror på vad och vad som är ett symptom för något annat. Men rätt vad det är så stöter jag på nåt hårt och inser att ja, där har jag kärnan och när jag skrapat lite på den kommer insikten och det blir ljust överallt och en vårflod sköljer igenom dej, plötsligt förstår jag. Sen kan det bli bäcksvart igen. Som om det aldrig hänt. Som en dröm jag försöker gripa tag i men som sakta löses upp.

    Så, visst finns det mycket som hänt Maj, du kanske bara inte ger dej själv värde nog? Eller så kanske du vill behålla det för dej själv? Eller så är allt rappakalja för din del och det är helt ok det med.

    SvaraRadera
  3. Samma här. Det är en myskänsla som infinner sig när jag kliver runt på min dagliga bloggrunda. vad har Maj pysslat med idag? Har Gnisslur tagit något beslut? Nehe ingen blogg idag? Vad gör dom då?
    Vissa dagar blir det till och med flera varv på slingan.

    SvaraRadera