fredag 3 juli 2009

Böcker jag läste första halvåret

  • Katedralen vid havet - Ildefonso Falcones
  • En liten hattaffär på hörnet - Marita Conlon-McKenna
  • Norwegian wood - Haruki Murakami
  • Huset vid Flon - Kjell Johansson
  • Fällan - Michael Connelly
  • Doktor Glas - Hjalmar Söderberg
  • Bilden av Phoebe - Kim Edwards
  • Den skarpa eggen - Philip Pullman
  • Allt för min syster - Jodi Picoult
  • Den besynnerliga händelsen med hunden om natten - Mark Haddon
  • Guds barmhärtighet - Kerstin Ekman
  • Messias - Boris Starling
  • Främmande fågel - Anna Jansson
  • Glasbruket - Arnaldur Indriðason
  • På slaget tolv - Nora Roberts
  • Guldkompassen - Philip Pullman
  • Ut ur skuggan - Jessica Kolterjahn
  • En halv gul sol - Chimamanda Ngozi Adichie
  • Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap - Mary Ann Shaffer
  • Den stängda boken - Jette A. Kaarsbøl
  • Millennium - Stieg Larsson
  • En värld utan slut - Ken Follett
  • Mig äger ingen - Åsa Linderborg
  • Lördag - Ian McEwan
  • Nu vill jag sjunga dig milda sånger - Linda Olsson
  • Den trettonde historien - Diane Setterfield

4 kommentarer:

  1. Shit, vad du läser!
    Den enda jag läst i din lista är Mig äger ingen. Den tyckte jag mycket om.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag gör ju det! En del av dem är tegelstenstjocka och andra pyttesmala. BMI 12 sådär.

    En av de smala var "Den besynnerliga händelsen med hunden om natten". Den var bra, det är ur en autistisk killes perspektiv och det var oerhört intressant att förstå hur hans värld såg ut. Rolig och lättläst dessutom.

    SvaraRadera
  3. Här var det en och annan titel jag kände igen, men också flera som jag inte kände igen. Har sett dem i kolumnen men det blev för många antar jag, HAHA. Härligt med bokmalar.

    SvaraRadera
  4. hej Maj!

    Haruki Marukami, en duktig författare. Har själv läst Kafka på stranden och Fågel som vrider upp världen. Vad tycker du om Marukami's böcker? med hälsning barbro

    SvaraRadera