onsdag 22 juli 2009

Parkering

Jag har ofta tur när det gäller att hitta en ledig parkeringsplats. Det är nämligen så att när jag kör in i garaget eller vad det nu är så tänker jag: Nu kommer jag hitta en parkeringsplats! Och så gör jag det. Visst är det märkligt? Och praktiskt.

Fickparkerar gör jag bara när jag har svala kläder på mig. Jag har nämligen ingen styrservo så jag måste veva runt med ratten många varv och blir alldeles svettig.

Igår var det en vanlig lucka jag skulle in i. Den var inte så stor för det stod något jeepaktigt bredvid. Och i vitögat ser jag en liten gul bil där också. Men jag beräknar att jag ska få plats utan besvär och utan att köra över den gula bilen och det funkar. Jag brukar vara hyfsat bra på att veta var jag har hjulen. Det är skillnad med C som har så nytt körkort och inte så mycket vana, hon liksom söker upp groparna i gatan. Magnetiskt liksom.

Jag kliver ur bilen och ser att jag parkerat perfekt bredvid den gula bilen. Helt perfekt!






Det är inte arrangerat, jag lovar.




7 kommentarer:

  1. ha, ha, ha! Tack för den, underbart. *ler stort resten av dagen*

    SvaraRadera
  2. Haha nej den var ju inte arrangerad...jag måste säga att du måste verkligen vara en hejare på att parkera:)

    SvaraRadera
  3. Det är faktiskt sant! Men det var ett visst mått av tur inblandat oxå. Jag har en bild ur en annan vinkel som visar att det trots allt är någon centimeter, jag kanske ska lägga upp den också.

    SvaraRadera
  4. Nu kommer nåt som inte alls har att göra med ditt inlägg. Jag ser att du läser Gregorius. Jag har boken men har aldrig kommit mig för att börja läsa den...Är den bra?

    SvaraRadera
  5. Ja, den är bra. Det är intressant att få en annan bild av Gregorius än den genom Doktor Glas ögon. Bengt Ohlsson har fångat både honom och tiden på ett bra sätt. Och bara på kul har jag börjat skriva lite om Helga, hon måste ju också få komma till tals tycker jag.

    SvaraRadera
  6. The law of attraction

    SvaraRadera
  7. Du milde, det där hade jag aldrig klarat.

    Men jag ska omedelbart börja praktisera den där parkeringstanken. Min servopump har gått sönder nämligen, så bara tanken på parkeringshus ger mig kalla kårar. Och svettattacker. Och hjärtklapning.

    SvaraRadera