onsdag 8 juli 2009

Kitt och knyla

Våra ytterfönster är tillbaka! Tack och lov eftersom det varit ganska svalt i köket där hela fönstret var borta och det satt en dumstrut som skydd bara.

Så nu har här tvättats fönster. Jag tog fönstren i rummet direkt när jag kom hem och nu efter middagen fick C hjälpa mig med köksfönstren. De är nämligen utåtgående så man måste luta sig ut genom den ena fönsterhalvan för att tvätta den andra och på tredje våningen känns det lite vanskligt. Första året (vilket hon alltid påminner mig om) fick hon ha skärp på sig och så band jag fast ett snöre i skärpet! Haha! Vilken säkerhetsåtgärd. Idag blev det fnissanfall istället. Jag bad henne hålla utkik efter små fläckar med kitt. Och kitt var uppenbarligen ett nytt ord i hennes vokabulär för hon tyckte jag sa shit. Sen hade jag ner en kryddburk från kylskåpet och skrek till för det gjorde ont. Den hamnade rakt på knylan. Och det kanske inte är något ord men det sa min mamma och det gör jag. Den där knölen på utsidan av foten.

Jag har hittat gula gardiner! Så ni alla mina personal shoppers kan sluta leta. Lite för mörkgula egentligen men det funkar. Linne, ett av mina favoritmaterial dessutom. Har köpt tyg till ett överdrag till jättekudden också. Nu ska bara allt upp och göras iordning, det kan ta sin lilla tid förstås.

7 kommentarer:

  1. Hamnade här av en slump...
    Min morfar och min moster bodde tillsammans på tredje våningen i ett hyreshus. På äldre dagar (morfar runt nittiofem och moster trettio år yngre)tyckte morfar att det såg vanskligt ut när moster flängde runt i fönsterkarmen vid fönsterputsningen. Han tog helt sonika ett tjockt rep och band ena änden runt midjan på moster och andra änden band han fast i den gamla symaskinen!
    Lycka till med gardiner och kudde.
    Eva

    SvaraRadera
  2. Ok, stoppar tillbaka alla 7000 shoppingförslag jag precis skulle ge dej.

    SvaraRadera
  3. Nä? Inte väl? För då får jag dåligt samvete!

    SvaraRadera
  4. Härligt att du hittat vad du sökt!

    SvaraRadera
  5. Ahh nice med era säkerhetsåtgärder som varje bergsbestigare skulle ha avundats sjukt mycket. Grattis till dina gula gardiner och Glad Påsk.

    SvaraRadera
  6. Jag som annars är så ruskigt höjdrädd så jag blir alldeles yr fick skäll då jag stod i det öppna fönstret på 18:e våningen och putsade, då var det så högt så jag glömde vara rädd. Då jag pratar min dialekt säger jag också knylo.

    SvaraRadera
  7. Men om jag säger att alla 7000 förslagen på gula gardiner var jättefula och svindyra, känns det bättre då?

    SvaraRadera