måndag 20 juli 2009

Hur en måndag försvann

Ibland blir det mer än jag tänkt mig. Men det är bra!

Min första semesterdag och jag sov ända till 9. Sen åkte jag och tränade och efter det hade jag stämt träff med syrran på ett köpcentrum. Jag behöver en ny handväska eftersom den gamla gått irreparabelt sönder. Jag sliter ut en sak av varje sort i taget så det jag hade i reserv var en gräslig kasseliknande sak som jag fått från en bokklubb. Syrran följer så gärna med när det gäller att shoppa. Jag handlar bara när jag måste.

Väskaffär 1 hade två lämpliga objekt, dock lite på dyra kanten. Väskaffär 2 hade ett möjligt objekt och ett till fast i fel färg. Väskaffär 3 hade inget. På vägen tillbaka till Väskaffär 2 hände något. Vi gick liksom in en klädesaffär. Sen var vi på något magiskt sätt i ytterligare en och där var vi hur länge som helst. Min syrra är den mest perfekta personal shopper som man kan ha. Hon har bra smak och öga för vad som klär mig. Hon är dessutom duktig på att fatta när vi har olika smak och inte propsa på att hennes gäller utan kan komma med saker som bara jag gillar. För kommer med saker gör hon, hela tiden! När jag har gett upp för länge sen kommer hon med nya grejor att prova.

När det har gått nästan fyra timmar har jag fortfarande inte köpt någon handväska kommer vi skrattande på när vi vilar oss på en bänk och äter glass. Men väl två kjolar och en tröja. (blev det inte mer? jag som har provat miljoner saker). Gick in och köpte väskan i Väskaffär 2. På väg till garaget gick vi in och provade BH till mig. Ja, det var jag som provade och hon som sprang och hämtade nya storlekar. Men att köpa BH får bli ett projekt för en annan av mina semesterdagar, orkade bara inte mer!

Orkade inte ens handla bröd på vägen hem och det var ju dumt för nu måste jag baka istället.

2 kommentarer:

  1. Vad bakar du för gott när du bakar då?

    SvaraRadera
  2. Hade tänkt göra dinkelbröd, receptet på påsen, men jästen jag hade gick ut i maj så det får bli knäckebröd till frukost om jag inte har någon brödbit gömd i frysen.

    SvaraRadera