torsdag 23 juli 2009

Fyllt klart

Nu har jag sällat mig till skaran som har en spikmatta. Fick den i present av stora grabben. Har provlegat och såg tydligen ut som ett omvänt piggsvin på ryggen, men skönt var det.

Det var önskemål om glassbomb till efterrätt och det gjorde jag så gärna. Det går fort och lätt och är vansinnigt gott.

Förra veckan, när jag fyllde år, så hade C fått dispans från att komma med frukost på sängen, jag tyckte det var onödigt att hon skulle gå upp så tidigt. Istället mötte mig det här när jag öppnade ytterdörrn. Drink med sugrör, nötter, paket och kort. Det smällde högre än en svettig ostmacka som smular i sängen. Och så lagade hon middagen. Skönt, nu är det ett år till nästa gång

6 kommentarer:

  1. Gillar du inte att fylla år? Om jag hade vetat att du hade fyllt år hade jag sjungit. Jag är lika bra på det som att teckna och måla. Dessutom gör jag det lika snabbt. Nu finns teckningar på plats. Håret på bild 2 skyller jag helt och hållet på Mea, hon hetsade mej, ropade på msn, mer hår ska det vara, det ska flyga omkring mer etc.

    SvaraRadera
  2. Jag har fyllt så många gånger så det börjar bli tjatigt! Men hade jag vetat att du tänkt sjunga så hade jag givetvis berätta att det var dags!

    SvaraRadera
  3. Vad skådar mina ögon? Ett troll som skyller på lilla mig? Bry dig inte om henne Maj. Hon är bara sur för att jag sa att teckningen såg ut som något min 3-åring hade kunnat rita.

    Jag tycker inte heller om att fylla år. Inte för att det är tjatigt utan mer för att jag inte tycker om det helt enkelt.

    Min bror har också skaffat en spikmatta och han säger att det är en av de skönaste saker han varit med om. Själv är jag fortfarande lite skeptisk till att ha en massa spik i ryggen.

    SvaraRadera
  4. *skrattar* Jag har sjungit för Tandgnisslur faktiskt. Jag skickade en fil där jag föreslår en pausunderhållning.Om jag hade vetat hade jag kunnat sjunga för dig ;)

    Grattis i efterskott!

    MofsKram

    SvaraRadera
  5. Sällar mig till skaran av grattis i efterskott....:)
    Spikmatta är en höjdare...jag blir så avslappnad och nackvärken försvinner...och jag tycker faktiskt inte det gör så ont trots att jag inte har t-shirt. Fast ryggen blir alldeles knottrig, haha

    SvaraRadera