fredag 3 juli 2009

En fredag i juli

En härlig fredag är snart till ända.

För en gångs skull (på senaste tiden) kände jag mig nöjd när jag gick från jobbet. Hade betat av ett jobb som fått vänta för att annat var viktigare men nu gjorde jag det klart och klappade mig själv på axeln. Att någon annan skulle göra de är att vara utopisk.

Köpte en tavla i den lokala konstaffären, den blir en bra present imorrn hoppas jag. Om inte får de väl byta och lägga till 14000 och ta den där superläckra istället.

Satt på balkongen och läste en stund och kände ögonen smalna. La mig på sängen och för en gång skull somnade jag mitt på blanka eftermiddagen. Ljuvligt.

Åkte in till stan och åt middag med min dotter istället för att laga middag hemma. Det är så trevligt när vi är på tu man hand på annan plats än hemma. Sa till henne innan vi åkte att det är som att gå på date. Vi pratar mer och närmare när vi är på annan plats. Sen var det kanske nyttigt för henne som har en släng av kontrollbehov att gå till tunnelbanan utan att veta när den gick och inte ha bestämt innan var vi skulle äta. Vi gick tills vi hittade något som båda gillade.

Sen drog hon vidare med sina kompisar och jag återvände hem. Till boken och datorn.

4 kommentarer:

  1. I mina ögon har du vad jag betraktar som ett helt underbart liv.

    SvaraRadera
  2. Vad blev det där för en mening? Hänger den ens ihop? Dessutom förstår jag att det är din inställning som gör det. Men det ser ut som att du har ett alldeles underbart liv.

    SvaraRadera
  3. Jahadå, den hänger ihop. Iaf fattar jag vad du menar.

    Och ja, jag har ett underbart liv, för det mesta. Sen har jag såklart mina dalgångar där jag inte tycker det är mycket värt och saknar det jag inte har. Men så är det ju alltid, vad man än har så alltid saknar man något.

    SvaraRadera
  4. Så mysigt!

    Och ja, jag tror det är ganska ofta så: att på annan plats blir man mer "utlämnad" till varandra och därför kommer varandra närmare, på något sätt.

    SvaraRadera