tisdag 28 juli 2009

Idag

Imorgon ska jag gå upp allra senast klockan nio. Check! Eller iaf tjugo över.
Äta frukost och klä på mig direkt efter frukosten. Check!
Sen ringer jag syrran och frågar om hon ska med till stan. Check!
Åka in och köpa skinn till sitsarna. Check!
Ta en promenad på söder, oavsett väder. Check! Fast det blev Gamla stan och det duggade.
Ha boken med mig och fika någonstans. Check! Gjorde det innan syrran kom.

Dessutom tränade jag innan jag åkte till stan, köpte ett par blå örhängen, tog en Starobrno på en uteservering och sen gick vi och åt. Avocadosallad med bacon, hur gott som helst. Och en Landsorts Lager.

När vi skulle resa oss stönade syrran. Hon hade fått ryggskott! Dubbelvikt lirkade vi ut henne från puben och tog oss mot pendeltåget. Hon höll mig under armen och det gick hyfsat och vi såg det ironiska i det hela och skrattade. En blind som leder en annan blind, liksom. Jag erbjöd mig att följa med henne ända hem men hon envisades med att klara sig själv. Det hade gått bra, jag pratade med henne nyss. Men där rök morgondagens plan på Life of Bellman, men det är lugnt, det kommer fler tillfällen. Undrar vad jag ska göra upp för plan för imorrn, det här var ju ett jättebra sätt att få fart på mig.

8 kommentarer:

  1. I morgon ska jag upp senast 7, hämta bilen och sen hitta på något roligt med mina tonåringar och kanske min syster m familj. *hoppas, hoppas jag kommer upp*

    Skickar en krya-på-dig-hälsning till din syrra.

    SvaraRadera
  2. Mmm, låter som en perfekt dag förutom det där med syrrans ryggskott då.

    SvaraRadera
  3. Idag har jag haft en sådan där bortslösad dag, ingenting ville sig riktigt, men någon önskan att återgå till jobbet i stället för att vara ledig har jag inte. Kul att din dag blev som du planerade, utom ryggskott.

    SvaraRadera
  4. Se där ja, nu har det blivit fart på rekreatören. Själv har jag satt upp små dagsmål och känner mej så nöjd när jag klarat av dem. Då ler jag när jag släcker lampan. Vad har du på dej på fredag? Det ska ju regna så spana efter någon som vinkar i blommiga gummistövlar och ljust hår.

    SvaraRadera
  5. Kanske skulle sätta upp dagsmål jag också. Eller kanske inte. Missar jag punkter då så blir jag bara sur på mig själv.

    Tänk om alla på torget har blommiga gumnmistövlar och ljust hår? Lättare att hitta mig som kommer att se ut som en dränkt råtta utan ljust hår hahaha

    SvaraRadera
  6. Jag är uppe, slapp hämta bilen, har tränat magmusklerna och ska nu sätta mig med en kopp te. (och ja, jag är fruktansvärt odräglig när jag går upp tidigt)

    SvaraRadera
  7. gnisslur: Hur ska jag kunna veta vad jag har på mig på fredag? Ett säkert kännetäcken är väl om någon har glömt knäppa knappar eller har något som sitter snett eller fel. Då är det jag.

    Men Mea då, är du flintis? ;-)

    SvaraRadera
  8. Hahaha inte riktigt flintis men visst hade det kunnat vara det perfekta kännetecknet. Dock är jag inte blond hahahah

    SvaraRadera