fredag 21 augusti 2009

BH

För en gångs skull gjorde jag det som jag så ofta tänker men aldrig genomfört. Jag köpte en ny BH för några veckor sen. Det är inte direkt den roligaste av sysselsättningar, alla kläder på överkroppen ska av och sen ska man sno runt den där attans behån på en svettfuktig kropp. För jag kan iaf inte knäppa bak, jag måste knäppa fram och snurra. Det är skitsvårt att hitta en som är bra och jag får lust att rymma från provrummet. Men syrran var med och sprang tålmodigt och hämtade nya modeller och storlekar och knäppte bak åt mig och till sist hitta jag en som var superbra. Och det är då det händer. Det är då jag tänker, jag borde köpa två. Men gör inte det.

Idag köpte jag nummer två! Härligt, då behöver jag inte tänka mer på det på ett tag.

Sen har jag varit en god medborgare och gav mitt mobilnummer till en som fick en parkeringsskada vid centrum, som jag blev vittne till. Har själv råkat ut för smitare så det var inget svårt beslut.

Och ikväll ska jag se på film. Australia. Om jag klarar att hålla mig vaken.

9 kommentarer:

  1. Det gäller att hitta en modell som man gillar av ett känt märke som inte plötsligt försvinner. Sen kan man gå och köpa lätt som en plätt utan att prova när man behöver en ny. *praktisk*
    Australia är lång, så det gäller att hålla sig vaken. Men den är bra stundtals.

    SvaraRadera
  2. såg Australia på bio - perfekt biofilm! Spänning, krig, sorg ochkärlek - kan det bli bättre?
    bh -jag log igenkännande åt din beskrivning hur man svettas, vrider och snurrar vid provning! Småfnissade faktiskt lite, det är så skönt att vi är fler!

    SvaraRadera
  3. Då får du berätta om du tyckte den var bra. Själv har jag hittat en liten BH-butik i området bredvid där jag bor. Det är två kvinnor som har öppnat eget och de åker runt och har BH-skola med människor också. Det är så lugnt och skönt att prova där, de är hjälpsamma och ser direkt på kunden vilken storlek de ska ha nästan.

    SvaraRadera
  4. Hur gick det, höll du dig vaken? BH-provning försöker jag undvika in i det längsta och inte har jag någon systerassistent heller.

    SvaraRadera
  5. Jag har aldrig köpt en Bh i hela mitt liv!

    SvaraRadera
  6. Hej Annika, dig har jag nog inte sett förut. *räcker fram tassen*

    Tandis: Såna personer är guld värda, faktiskt.

    Helena: Jag kan vara din låtsassyster! För att få assistens är ovärdeligt. Eller så får du gå till en såndär specialaffär där det finns "riktig" personal.

    Bums: Jag är inte förvånad! Men du kanske ska testa? Din fru kommer bli impad!

    Orkade inte se klart filmen igår, har en timme kvar som vi får klämma idag C och jag eftersom den ska lämnas tillbaka klockan sex. Men jag tycker den är sådär, den framkallar inga känslor hos mig, den känns väldigt distanserad. Det som är intressantast hittills är referenserna till aboriginernas kultur, med sångerna och drömmarna och regnbågsormen.

    SvaraRadera
  7. Jag har också gjort som du i sommar. Ja köpt två, faktiskt tre. Jag gör det så sällan så jag aldrig vet vilken storlek det ska vara. Käns alltid lite pinsamt på något sätt. Man borde likson veta det. Nu har jag i alla fall så jag klarar mig ett tag.

    SvaraRadera
  8. Lösningen är att hitta en BH man gillar och så köper man en hel hög i olika färger....nästa gång kan man köpa samma igen OM man inte börjar banta eller nåt så att man byter storlek...;)

    SvaraRadera
  9. Jag har nog aldrig provat en BH innan jag köpt den. De flesta har dock passat som den ska, men å andra sidan finns det inte sådär jättemycket som ska täckas hahaha.
    Jag tyckte om Australia. Här kommer vi in på förväntningar igen för jag trodde filmen skulle vara urusel innan jag kollade. När den sen inte var det så klassar jag den högt.

    SvaraRadera