torsdag 20 augusti 2009

När någon ringer

När någon ringer och säger: Får vi komma hem till dig och laga mat idag? så tackar jag inte nej! Stora grabben och hans tjej kom över och hade handlat och så lagade de dillstekt fisk med ärtpuré och sparris, räkor och ärtor. Hur gott som helst! Bär och yoghurt smaksatt med vaniljfrön till efterrätt. Det är ett rent nöje att se de två samarbeta i köket. Det går som smort. C satt och skalade räkor och jag rensade kantareller som vi hade till förrätt medan de andra två dansade omkring i mitt lilla kök och fixade maten.

8 kommentarer:

  1. Det lät verkligen inte helt fel!

    SvaraRadera
  2. Mysigt!
    Igår lagade min yngsta mat till oss tills jag kom hem. Jag var både överraskad och rörd.

    SvaraRadera
  3. Underbart! Bra start på helgen. *anser att helgen startar torsdag kväll*

    SvaraRadera
  4. Ahh de kan närsomhelst få komma till MofsLyan och göra samma sak. Det finns en hake-de måste kunna förvandla vatten till vin och duplicera fisk eller dylikt för det är vakuumtomt i kyl och frys här.
    Hej förresten. Jag är tillbaka.
    *läser ikapp*

    SvaraRadera
  5. *glad att se dig igen*

    Och vattnförvandling tror jag inte de kan. Däremot brukar de hjälpa mig att tappa upp mitt hemgjorda vin på flaskor men det räknas nog inte.

    SvaraRadera
  6. Tänk om någon kom hem till mig och lagade mat nångång ...

    SvaraRadera
  7. Jag vill också att någon ska laga middag till mig. Får väl stå stå ut med att iallafall få mackor bredda tills ungarna är tillräckligt stora för att laga middag

    SvaraRadera