torsdag 6 augusti 2009

Uppdrag - span

Ironia har ett uppdrag som jag tänkt följa idag, likadant som Mofs har gjort. Men jag erkänner, jag misslyckades. Trots allt måste det finnas någon form av manlig närvaro om jag ska ha en sportslig chans. Därför redovisar jag gårdagen istället även om jag då inte visste att jag hade en mission.

0900 - Träffade en man vid kaffet på jobbet. Berömde hans skjortval för att jag tyckte den var snygg. 1 minut

1630 - Mötte min "date" utanför tunnelbanan men eftersom jag inte visste om det var en date eller något annat så var jag väldigt oflörtig mot honom. Tror jag. För ibland har jag blivit tillsagd att jag flörtar fast jag inte menar att göra det. Jag tycker liksom bara att jag är trevlig. Men jag tror verkligen inte att jag flörtade med honom. 0 min

1800 - Ung man vid samma bord på konserten. Pratade och skojade mest men halvblinkade och flörtade lite lätt också. Spanade in hans underarmar, händer, nacke, kropp under skjortan. Hade jag varit tjugo år yngre så... 8 minuter sammanlagt kanske.

1830 - Annan ung man (var fasiken är min åldersgrupp någonstans?? På Claes Ohlsson eller?) som jag såg alldeles för länge i ögonen. Lite rödlätt, lite tredagarskägg, hur läcker som helst. 2 minuter.

1900 - Ung man med grå jeans med hängande hängslen som stod med ryggen mot mig under konserten. Fin rumpa, bra taktsinne, fin nacke. - 5 minuter.

1930 - Grabb med lite kort tröja så huden vid magen var synlig. Den såg jag på emellanåt. - 4 minuter.

2100 - Söt kille, vackra ögon, vi pratade lite. Men han var lite för artig och lite för respektfull mot mig för att jag skulle flörta. 0 min

2230 - Kramade min "date". 15 sekunder (vilken kan vara väääldigt länge")

11 kommentarer:

  1. Bra jobbat:) Länkar dig framåt kvällen då jag uppdaterar inlägg.....så att alla får se ;)

    SvaraRadera
  2. Du har lyckats bättre än jag. Jag fick ingen kram.

    SvaraRadera
  3. Jag tänker sno en imorgon av cafekillen-även fast han är en lammis *harkel* Han fyller ju år på lördag och då måste jag ju grattiskrama....*ser oskyldig ut*

    SvaraRadera
  4. Funderar på vad span egentligen är. Är det enbart när man tittar på andra människor med något slags erotisk underton? Jag tittar rätt mycket på människor öht men jag tror inte det räknas som span. Jag gissar fördomsfullt att män och kvinnor är olika där. Män tittar enbart för att spana, kvinnor tittar av olika anledningar.

    Få se nu om jag lyckas kommentera, det går högst varannan gång!

    SvaraRadera
  5. annaama: Jag tror att det finns ett skäl till, det är inte lika vanligt att kvinnor säger att de tittar, de kommenterar inte män på samma sätt som män kommenterar kvinnor.

    Jag hoppas kommenterandet går bättre nu när jag tagit bort ordkontrollen.

    SvaraRadera
  6. Ha ha va underbart! =D
    Själv glömde jag totalt bort spanet eftersom jag hade annat för mig och nu har jag inte ens maken hemma att spana på. Men iofs vet jag hur han ser ut så jag kan bara blunda och spana på.

    SvaraRadera
  7. Bra jobbat!!! (Och om ni undrar varför män tittar mer än kvinnor än kvinnor tittar på män så beror det på att kvinnor är vackrare än män.)

    SvaraRadera
  8. Sss! De är det ju inte heller!

    SvaraRadera
  9. Haha, vilken rolig utmaning!

    Jadu, jag har insett att jag spanar alldeles alldeles för lite. Det är ju lite kul ju!

    Men, jag måste nog ta mig längre än till vår lilla radhusgata där jag stått hela dagen idag och bevakat de som cyklat utan stödhjul... Jag skall räkna någon dag längre fram :-)

    SvaraRadera