onsdag 12 augusti 2009

Bloglovin - förklaring

Det är ju det jag säger, det är aldrig någon som fattar när jag tycker jag är rolig! Men det är helt okej, huvudsaken jag har roligt själv.

Nu ska jag förklara. Första gången jag läste ordet Bloglovin var hos tandgnisslur. Tror faktiskt det var det allra första inlägget jag kommenterade hos henne. Och se vart det ledde mig, jag fick jättemånga nya vänner helt automagiskt. Nåväl, när jag läste ordet så läste jag det just som Bloglo-vin. Inte som Blog-lovin', som meningen är.

Bloglovin är ett ställe som man registrerar sig på och lägger till vilka bloggar man vill följa så kan man enkelt se när någon skrivit ett nytt inlägg. Jag har ju en del av bloggarna jag följer på min egen sida och dubbelt så många till som bokmärken och det kan bli en massa omkringklickande för att se om någon skrivit något nytt.

På Bloglovin ser jag det direkt, den bevakar bloggarna. Jag pysslar med en hel del annat när jag sitter vid datorn och har många flikar öppna samtidigt och nu ser jag direkt hur många nya olästa inlägg som finns. Nu är det 31 st eftersom jag just loggat in.

Alla som hädanefter tror att jag är lärare i det civila räcker upp en hand!

10 kommentarer:

  1. Om det inte vore för att du inte har haft semester hela sommaren - så hade jag trott det. OK?

    SvaraRadera
  2. Jag snappade direkt men så är jag inte blond heller. Samma sak som orden mattermos och plåttermos så måste det ju finnas bloglo-vin och kort som man sjunger på dvs kör-kort samt alla dessa sär skrivningar som förekommer typ brun hårig sjuk sköterska ist för brunhårig sjuksköterska
    Fattar visst din humor så det så ;)

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Ja, men nu skrattar jag. Mest åt min tröghet...

    SvaraRadera
  4. Och vilken underbar bekantskap vi fick i dej, dags att skaffa msn dock. Eller har du det redan?

    SvaraRadera
  5. Själv tyckte jag att bilta-kräcke var ett knepigt ord.

    SvaraRadera
  6. Ja, det var jag tvungen att läsa två gånger!

    SvaraRadera
  7. Faktiskt ganska lätt att fatta .. men är man en smartskalle så är man .. hmmm ...

    SvaraRadera
  8. :) jag tycker det var roligt. Såg förts vin innan jag läste ordentligt. Man kn undra om man ska bli orolig. En väntill mig talade sig nästan hes för en liknande tjänst som heter reader som google har. Man kunde nästan tro hon har provision. Men jg förstår att det är bekvämt och så. Håller långsamt på att närma mig det hela. Vissa saker går så långsamt för mig, som att få in vissa nyheter.

    SvaraRadera
  9. Och efter den taskiga stavningen kan man undra hur många glas vin jag druckit.

    SvaraRadera
  10. Haha! Olycksfall i arbetet bara.

    SvaraRadera