torsdag 13 augusti 2009

Upptagna tankar

Mina tankar är lite upptagna, jag försöker smälta saker jag läste i natt. Under dagen var mina tankar fokuserade på jobbet, har fått en ny dator där och det är mycket som måste fixas till för att den ska funka på ett sätt som gör det lätt att jobba. Att Excel stänger sig självt när jag har mer än en arbetsbok öppen är inte acceptabelt, men det lär jag inte kunna lösa själv.

Sen ställdes fokus om till matlagning och sen var det en tur iväg med Cs pappas bil för att köpa en ryggsäck till C. Det var ett oherrans regnande! Vattenpölarna var som mindre sjöar och vid ett tillfälle när C accelererade så kom det vatten IN i bilen och sköljde över hennes fötter. Funderar på vad det kunde vara för hål. Antingen luftintaget eller så är det helt enkelt ett hål som ska vara där för att bilen snabbare ska bli vattenfylld om man hamnar i vattnet med bilen. För det är ju först när det är fullt med vatten inne som man kan öppna dörren och ta sig ut.

Och om ni inte visste det så måste man ha en spegel när man köper ryggsäck. Det räcker inte att den är funktionsduglig och har lagom pris, man måste kolla hur man ser ut när man har den på sig också!

På vägen hem började en massa skumma varningslampor lysa i bilen. Tror inte den tål vatten.

5 kommentarer:

  1. Och efter allt detta är du fortfarande vid liv, positiv och orkar blogga. Min gud du är värd en stjärna.

    SvaraRadera
  2. Absolut att man måste ha en spegel! Tänk om jag hade haft det när jag skaffade de där småryggsäckarna som var så populära för 10 år sedan. Och så praktiska när man var ute med barnen. Men de passade så otroligt illa till min kutiga rygg. Halvstora packryggsäckar har jag däremot upptäckt är riktigt snyggt, de trollar nästan bort en runda rygglinjen!

    SvaraRadera
  3. Det har jag aldrig tänkt på, att man måste kolla ryggsäcken bakifrån ... men det är kanske en tanke, i alla fall när man är en lagårdsvägg som jag ...

    SvaraRadera
  4. Härligt med så olika olika kroppsuppfattningar! Snart är tiden mogen för mitt kroppsinlägg.

    SvaraRadera
  5. Det inlägget ser jag fram emot. Ja det tar en stund att smälta saker ibland.

    SvaraRadera