lördag 29 augusti 2009

Oförutsägbart

Mockapocka gillar inte det förutsägbara som hon berättar om i det här inlägget. Jag kan komma med ett tips på något som ingen tror att en femtioplusdam brukar roa sig med. Eller en sextiominus som jag glatt brukar kalla mig själv.

Plats: Ikea eller annan hyfsat stor affär.
Tid: En tid på dagen när det är mycket folk
Utrustning: Ingen, förutom blickar över axeln och fingerfärdighet. Viss snabbhet och förmåga att hålla masken kan vara bra också.

Scenario: Man smyger fram till hyllan där de säljer timer, i plastförpackning. Med snabba fingrar och utan att någon ser ställer man så många som möjligt på ringning. Ett par tre minuter fram räcker bra. Efter uträttat värv förflyttar man sig några meter bort men fortfarande med full uppsikt över hyllan. Sen gäller det att hålla masken när intet ont anande handlande hoppar till när det plötsligt börjar ringa, inte bara en gång utan massor!

Prova! Det är hur kul som helst!

8 kommentarer:

  1. Hahahahahahaha!
    Det måste jag testa nästa gång jag är på IKEA. Om jag vågar... =D

    SvaraRadera
  2. Hahahahha låter hur kul som helst. Kanske ska testa i nån annan affär för Ikea är det så sällan jag kommer till.

    SvaraRadera
  3. Oh yes! Jag tror att det är ett bus som jag skulle vilja inviga dottern i. Ett typiskt sådant bus som vi skulle kunna suga på i många år sedan, som vår lilla hemlis... Om det inte vore för att jag tror att hon skulle ha enormt svårt att hålla masken... Skall fundera på den. Skall fundera hårt. Tack för tipset :-D.

    SvaraRadera
  4. Då kan jag rekommendera att låna en konservburksöppnare, gå till surströmmingshyllan, gå till en helt annan plats, öppna burken, göm den och gå tillbaka med öppnaren. Var förberedd på att spadet kan spruta rakt över dej dock, då vill ingen sitta bredvid dej på bussen. Fast det var ett tag sedan jag gjorde det nu. Närmare bestämt 25 kanske.

    SvaraRadera
  5. Å herre gud vad roligt! Måste jag prova. Undrar om jag går i gång så starkt på sådant bus för att jag själv skulle flyga i taket om någon skulle göra detsamma med mig? Jag är oerhört lättskrämd för plötsliga ljud eller uppdykande av personer/föremål. Just därför tror jag det blir helt hysteriskt roligt när någon annan utsätts/jag utsätter någon (jag vet, det är hemskt!).

    SvaraRadera
  6. Hahaha, det var det roligaste jag hört på länge!

    SvaraRadera
  7. Det känns nästan lite som "Farbror Frej" över dig idag, Maj Korner... Fniss!

    SvaraRadera
  8. Som att skaka en burk med öl (i hemlighet) just innan någon ska öppna den ;-)

    SvaraRadera