söndag 2 augusti 2009

Morgon på dan

Inte förrän nu har jag kommit ur säng, fått i mig frukost och nyheter och kommit i kläder. Blir lite lätt förskräckt när jag läser hur dags Mofs gick upp och vad hon hunnit med sen dess. Det enda vettiga jag gjort är satt på en maskin tvätt.

Nu hör jag att C vaknat, då ska jag mala kaffebönor och göra en kopp kaffe och sätta mig på balkongen och läsa en stund. Det låter väl aktivt? Ska måla pallen en gång till men vill nog inte göra det i strålande sol, färgen torkar fort nog ändå.

Annars är planen för dagen att åka till svärmors kolonilott och plocka lite röda och svarta vinbär. Sen måste de tas om hand också, det var önskemål om saft från den inte längre tonåriga C.

3 kommentarer:

  1. Ja fast om du har gjort allt du föresatt dig med när kvällen kommer måste du kunna vara nöjd. Det är jag.

    SvaraRadera
  2. Har du läst Vi i villa med Hans Koppel (pseudonym). Du som läser mycket tänker jag. Vansinnigt rolig satir med hög igenkänningsfaktor om man bott i villaområde, vilket du väl gjort?
    Ett tips bara.

    PS Mofs går och lägger sig tidigt på kvällarna och då kanske du har några sköna timmar?

    SvaraRadera
  3. Saften får anstå tills imorrn. :-)

    Nilla: Nä, man får inte den tidningen när man bor i lägenhet. Ska höra om någon av mina xgrannar har den kvar.

    SvaraRadera