måndag 3 augusti 2009

Man borde sova

Man borde sova när natten faller på. I natt klockan tre var jag på väg att skriva det här inlägget. Inte ligga sömnlös i en säng och leta svala delar av kudde och täcke. Inte tänka. Inte gå upp och dricka ett glas mjölk. Inte tända lampan igen och fortsätta läsa. Inte gå upp och kissa. Inte titta mot fönstret för att se om morgonljuset kommit.

Vaken var jag. Extra onödigt eftersom jag ofrivilligt somnade först vid halvtre natten innan. Trodde jag hade klarat av min frostnatt.

Månen är nästan full, det är väl det. Lär somna ovaggad ikväll då?

Det var ingen höjdare att jobba idag. Eftersom det var min första arbetsdag efter semestern frågade jag min kollega strax efter lunch om det inte var invänjning för såna som mig. Så att jag kunde få gå hem. Chefen svischade förbi rummet, jag tror hon hälsade. Att hon skulle fråga hur semestern varit var att begära för mycket, vem vet, hon kanske inte märkt att jag varit borta ens. Betyder det att jag har två veckors semester oförbrukad?

4 kommentarer:

  1. Ja, det tror jag. Du har nog två veckor kvar ;-)!

    SvaraRadera
  2. Japp, två veckor kvar. Minst. Herregud, vilken chef du har. :-(
    Keep on, det är snart julledigt.

    SvaraRadera
  3. Chefer ska man inte ha så höga förväntningar på då blir man bara besviken.
    Ännu värre än när de svischar förbi utan att fråga är när de med stans tillgjordaste leende frågar hur man haft det utan att vara ett skit intresserad av svaret. Urk.

    SvaraRadera
  4. Jag har nog varit bortskämd tidigare som haft chefer som brytt sig om mig som person.

    Och faktiskt, det är bättre med ärligt ointresse än falskt intresse, det har du rätt i.

    SvaraRadera