lördag 22 augusti 2009

Bygga hinder

Ibland bygger jag hinder för mig själv. Varför vet jag inte säkert. Det är som att en kedja av händelser måste ske, eller utföras, innan något annat händer.

Innan jag gör ditten måste jag göra datten. Och så gör jag aldrig det där första och så blir inget gjort.

Antagligen är jag lat.

Idag har jag i princip inte gjort något vettigt alls. Men jag tror att jag ska bestämma att på lördagar ska jag inte göra något och därmed bli glatt överraskad om jag ändå gör något. Så slipper jag få dåligt samvete för att jag låtit en dag gå till spillo. För det är egentligen det som är problemet, att jag får dåligt samvete.

4 kommentarer:

  1. Ja, fy fan. Livet är väl egentligen för kort för att man ska slösa bort det på dåligt samvete...*tror*

    SvaraRadera
  2. Jag har nog mer problem att strukturera upp det jag ska göra. Istället för att göra en sak färdigt gör jag lite här och där. Till slut vet jag inte vad jag håller på med och struntar i att göra något alls. Lite duktig har jag nog varit idag ändå. Städat lite, sorterat bort för små barnkläder och tvättat. Alltid något för jag är tyvärr en expert på att skjuta upp saker till morgondagen.

    SvaraRadera
  3. Tänkte lite så i morse men bestämde mig för att börja med det tråkigaste att stryka sedan kom jag på att jag hade en halv jästbit som höll på att bli för gammal så jag bakade lite bröd. När jag fick bullarna ur ugnen åkte jag tåg till Baggeby 0ch kollade in Kupans second hand men det fanns inget roligt så jag gick till Willys, en ny väg jag aldrig gått förr, betalade för "en liten papaya" fast det var en mango. Där blev jag lurad på fyra spänn det grämde mig i 20 minuter tills nästa tåg gick hem. Det var min lördag, kunde lika gärna låtit bli att anstränga mig i onödan.

    SvaraRadera
  4. Men för mig har du gett en aha-upplevelse utan dess like. Den att sluta gräma mig, att sluta ge mig dåligt samvete! Helvete, ursäkta svordomen, Maj men du är kanon!

    SvaraRadera